На відміну від поточної ситуації, коли пасажирські залізничні перевезення в Україні субсидуються за рахунок вантажних, при правильному підході пасажирський сегмент також міг би бути прибутковим.

Таку думку в коментарі для ЦТС висловив колишній міністр інфраструктури України Володимир Омелян, обговорюючи положення Національної транспортної стратегії на період до 2030 року щодо залізничної галузі.

"Не треба забувати про пасажирські перевезення. Вони теж можуть бути рентабельними. Правильна цінова політика, гнучкий підхід, додавання швидкості і комфорту здатні перетворити пасажирські перевезення в прибутковий сегмент", - вважає ексміністр.

Володимир Омелян зауважив, що наразі положень щодо такої політики відносно сектору пасажирських перевезень в Стратегії не міститься. Натомість упор знову робиться на вантажні перевезення. "Так, це правильно, але це не єдине, в чому "Укрзалізниця" може піти вперед", - говорить колишній очільник транспортного міністерства.

Разом з тим, він додає, що однією з ключових проблем залізничного монополіста, що стримує розвиток компанії і залізничної галузі країни, залишається корупційна складова.

"Укрзалізниця" готує нас до чергового підвищення тарифів на вантажні перевезення, аргументуючи це підвищенням цін на електроенергію, основні засоби виробництва і т.д.

Водночас, я залишаюся прихильником свого бачення і вважаю, що корупційна складова в компанії не зменшилася. І це питання, власне, до наглядової ради, внутрішньої безпеки та кадрових призначень. Можливо, новому очільнику Олександру Перцовському це вдасться. А за рахунок боротьби з цим явищем з'явиться і додатковий ресурс для модернізації "Укрзалізниці", - резюмував Омелян.

Раніше в інтерв’ю ЦТС голова підкомітету з питань промислової політики комітету ВРУ з питань економічного розвитку Муса Магомедов зазначав, що у поточній системі крос-субсидування вантажні перевезення змушені покривати збитки пасажирських перевезень, а це 20 млрд грн щорічно.