Китай опинився в центрі уваги світових ЗМІ на тлі інцидентів з перерізанням кабелів, після того як стало відомо, що ще в 2020 році китайські інженери з університету Лішуй розробили "пристрій для підводного різання кабелю тягучого типу".

Як пише ЦТС з посиланням на Splash, видання Newsweek дослідило китайські патентні заявки і виявило, що тамтешні інженери в останні роки активно працюють над винаходами для роз’єднання підводних кабелів.

Зокрема, у патентній заявці від університету Лішуй зазначено, що "все більше і більше підводних кабелів і кабелів зв’язку прокладено по морському дну в усіх частинах світу, і в деяких надзвичайних ситуаціях кабелі потрібно перерізати".

Команда, яка подала заявку, також заявила, що традиційний метод розрізання передбачає, що спочатку потрібно точно визначити положення кабелів, а потім викопати та зберегти їх для розрізання. "Процес складний, потрібно багато дорогого обладнання, а вартість занадто висока. Для виконання цього завдання потрібен швидкий і недорогий пристрій для різання підводних кабелів", - переконували винахідники та запропонували для цих цілей свій пристрій, схожий на якір.

Chinese-cable-cutter-Lishui-University

Існування такої заявки на патент не означає, що такі пристрої використовувалися в будь-якому з останніх інцидентів, зазначає Newsweek. Однак це свідчить про те, що китайські інженери розглядали ідею такої діяльності. На підтвердження згадується ще одна схожа патентна заявка від 2009 року. Загалом, з того часу у КНР було подано більше ста патентних заявок на пристрої для перерізання підводних кабелів.

Нагадаємо, що в листопаді 2023 року ВМС Данії затримали китайський суховантаж Yi Peng 3, команду якого підозрювали у пошкодженні двох кабелів у Балтійському морі. Згодом було встановлено, що китайське судно, що йшло з росії, тягнуло якір по дну моря 160 км. Упродовж маршруту якір перерізав два кабелі зв’язку: спершу між Швецією та Литвою, а згодом між Німеччиною та Фінляндією.

В грудні стало відомо про пошкодження підводного кабелю EstLink 2, прокладеного дном Фінської затоки між Фінляндією та Естонією. Влада Фінляндії затримала танкер Eagle S, який прямував з рф, за підозрою в причетності до інциденту. Було виявлено, що судно втратило один якір, який, очевидно, використовувався для диверсії.

Читайте також США підозрюють у шпигунстві китайські ремонтні судна, що обслуговують підводні кабелі