Уряд Нової Зеландії планує відновити експорт живої худоби морським шляхом та створити золотий стандарт його перевезення, але Морський союз (MUNZ) офіційно виступає проти.

Про це пише ЦТС з посиланням на Splash.

Офіційна заборона на експорт живої худоби набула чинності в квітні 2023 року. Поетапна відмова від експорту була викликана протестами організацій захисту тварин. Зоозахисники були незадоволені умовами утримання тварин на скотовозах. Крім того, під час транспортування худоби з Нової Зеландії сталося кілька інцидентів, внаслідок яких загинули члени екіпажів та тварини. 

У 2020 році стався інцидент зі скотовозом Gulf Livestock 1. За словами врятованого філіппінського офіцера, судно потрапило до шторму, викликаного тайфуном Майсак, у нього відмовив двигун, а потім його накрила екстремальна хвиля, і воно затонуло. Загинули 42 члени екіпажу та майже 6 тис. тварин. Gulf Livestock 1 йшов з Напіру в Новій Зеландії в китайський порт Таншань.

"Коли ми обговорювали це питання у профспілці, навіть наші докери були стурбовані благополуччям тварин. Це погана торгівля, вона шкодить тваринам, і це не те, чого має дотримуватися Нова Зеландія, враховуючи її репутацію якісного експортера, яку ми заслужили наполегливою працею. Уряд говорить про запровадження золотого стандарту в судноплавстві для відновлення торгівлі, але, чесно кажучи, це лише піар-термін, який не має абсолютно ніякого сенсу", - зазначають у MUNZ.

24 квітня 2023 року з Нової Зеландії вирушив останній скотовоз із 6,3 тис. голів живої худоби на борту. Це було останнє судно з останньою партією тварин, відправлених із країни на експорт.

Раніше в уряді країни заявляли, що заборона не вплине на економіку країни з огляду на те, що експорт живої худоби морем у 2021 році становив приблизно 0,6% виручки експорту сировинного сектора. У 2022 році експорт первинного сектора економіки Нової Зеландії становив 30 млрд доларів.