В законі про державний бюджет на 2025 рік, який вчора, 19 листопада, ухвалила Верховна Рада України, понад 7 млрд грн передбачено на розбудову інфраструктури української залізниці та оновлення парку пасажирських вагонів. 

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АТ УЗ.

"Передбачено цільову бюджетну програму для співфінансування з міжнародними фондами інфраструктурних залізничних проєктів. Це дає можливість залучати для модернізації залізниці суттєві європейські ресурси. Саме так, наприклад, розбудовувалась інфраструктура Польщі. Завдяки фінансуванню на придбання пасажирських вагонів, понад 160 залучених у вагонобудівництво вітчизняних підприємств будуть завантажені замовленнями",- зазначив голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський.

У головному фінансовому документі країни на розвиток "Укрзалізниці" передбачені, зокрема, такі проєкти:⁠ 4,42 млрд грн - придбання пасажирських вагонів (продовження успішних програм попередніх років із залученням українського виробництва: 100 вагонів уже працюють і 66 виробляються); 1,83 млрд грн - закупівля рейок (у рамках спільного проєкту з Урядом Франції); 1,217 млрд грн - проєкти розвитку (інтермодальні термінали, розбудова євроколії); 128 млн грн - співфінансування інфраструктурних проєктів із міжнародними фондами.

Кошти на придбання пасажирських вагонів та співфінансування будуть виділені безпосередньо з бюджету України. Інші проєкти будуть профінансовані за рахунок цільових коштів, залучених від міжнародних фінансових інституцій.

Нагадаємо, ЦТС писав, що Верховна Рада України ухвалила закон про державний бюджет на 2025 рік. Документ у другому читанні та в цілому підтримали 257 депутатів. Доходи бюджету складуть становитимуть 2 трлн 339 млрд гривень. Видатки - 3 трлн 941 млрд грн, дефіцит 1 трлн 640,6 млрд гривень, який покриватиметься здебільшого за рахунок міжнародної допомоги. "Укрзалізниця" отримає кошти на співфінансування європейського проєкту розвитку залізничної інфраструктури, що є обов’язковою умовою надання європейських коштів.

Водночас, як зазначила член фінансового комітету Ніна Южаніна, уряд обіцяв, що всі кошти дорожнього фонду будуть спрямовані на ЗСУ, але насправді відбулося збільшення фінансування дорожніх проєктів на 1,2 млрд гривень. "Зокрема, з цих коштів 24 млрд йдуть на погашення боргів по "Великому будівництву", що робить дороги пріоритетними, попри обіцянки спрямувати ці ресурси на потреби оборони", - підкреслила Южаніна на брифінгу.

Нагадаємо, ЦТС писав, що раніше комітет Верховної Ради України з питань бюджету розглянув надані народними депутатами пропозиції до законопроєкту про Державний бюджет України на 2025 рік від 14.09.2024 року №12000 та рекомендував прийняти законопроєкт у першому читанні. Зокрема, планувалося розглянути можливість виділення фінансування (4,8 млрд грн) на нові пасажирські вагони. 

Також пропонувалося усі джерела наповнення Дорожнього фонду (це 43,2 млрд грн в 2025 році) спрямувати в загальний фонд бюджету - на першочергові потреби, насамперед, потреби національної безпеки та оборони.