Флот танкерів для перевезення зрідженого природного газу за підсумками 2024 року поповниться 66 новими судами, у 2025 році в експлуатацію планується прийняти ще 94 газовози. При цьому світовий флот зростає на тлі зниження попиту на такі судна, йдеться у дослідженні компанії Drewry, пише ЦТС.
Приріст тоннажу ЗПГ-флоту випереджатиме потужності зрідження природного газу, що спровокує зростання утилізації старих суден-газовозів у 2025 році. На думку аналітиків Drewry, така ситуація дасть перепочинок в умовах надлишку пропозиції, але велика частина перебалансування відбудеться після 2026 року.
За даними аналітиків, у сегменті перевезень ЗПГ очікується зниження ставок у 2024-2025 роках. Однак рівень ставок підтримуватимуть геополітичні ризики, багато що залежить і від президентських виборів у США, і від санкцій проти російського ЗПГ.
У поточному році ставки на морське транспортування ЗПГ знизяться, але залишаться вищими порівняно з рівнем до 2019 року. Це пояснюється стриманим попитом на газ у Європі завдяки значним запасам (станом на вересень сховища заповнені на 93%). Серед факторів, що загальмували процес падіння ставок, у Drewry називають зростання імпорту ЗПГ до Японії в серпні-вересні 2024 року, високий попит в Азії через екстремальне літо та відновлене економічне зростання в Китаї, стабільний попит на ЗПГ в Індії, Бангладеш та Таїланд.
У Drewry прогнозують, що аналогічна ситуація збережеться у 2025 році. При цьому ескалація конфлікту на Близькому Сході може призвести до зростання цін на ЗПГ. Крім того, високий попит на скраплений природний газ з боку Китаю, Японії та Південної Кореї посилить конкуренцію між Європою та Азією та підтримає тарифи на ЗПГ узимку.
У довгостроковій перспективі, на думку аналітиків, можна говорити про зростання ставок у 2026–2027 роках. Особливе зростання прогнозується на перевезення сучасними суднами з двотактними двигунами, здатними працювати на ЗПГ. У Європі попит на такі судна буде особливо помітним через суворі обмеження на викиди парникових газів.
За даними Drewry, у третьому кварталі 2024 року на частку США припало 24% від загальної кількості поставок ЗПГ у світі, частки Австралії та Катару склали 22% та 21% відповідно.