Частка контейнерних ліній, що входять до альянсів, разом із MSC на глобальному ринку морських перевезень досягла безпрецедентного рівня. Незважаючи на те, що такі перевізники не використовують весь свій флот для сервісів альянсів, їхня сукупна частка на ринку становить 82,1%, йдеться у звіті Alphaliner, пише ЦТС.

Так, станом на червень цього року MSC займає 20,6% ринку, при цьому лінія не входить до будь-якої спілки контейнерних перевізників.

Альянс Gemini Cooperation, куди входять Maersk та Hapaq-Lloyd, контролює 21,6% ринку.

Ocean Alliance (у складі COSCO, OOCL, CMA CGM та Evergreen) є найбільшим альянсом з часткою ринку 28,4%.

Члени THE Alliance Ocean - ONE, HMM та Yang Ming - мають на ринку сукупну частку 11,5%.

Таким чином частка контейнерних ліній, що не входять до якогось альянсу, становить 17,9%.

В Alphaliner вважають, що цей розрив між альянсами та незалежними лініями демонструє не лише ефективність роботи, досягнуту за рахунок співпраці, а й демонструє дедалі більш обмежений простір для конкуренції між незалежними перевізниками на основних трейдах.

"Понад 80% ринку контролюється тепер альянсами та MSC. При цьому тенденція консолідації у галузі не демонструє жодних ознак уповільнення. Для відправників вантажу, регулюючих органів і зацікавлених сторін розуміння цієї динаміки має вирішальне значення. Про міру посилення конкуренції та «перетину» маршрутних мереж питання якості сервісів, ставок та довгострокової стабільності залишатимуться ключовими", - йдеться в звіті.