Європейська комісія відібрала 134 проєкти у транспортній сфері, на співфінансування яких із фонду Євросоюзу Connecting Europe Facility (CEF) виділяється понад 7 млрд євро.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Це найбільший пакет фінансової допомоги у рамках поточної транспортної програми CEF.

На частку залізничного транспорту припадає 80% наданих коштів.

Номіновані проєкти обрано із 408 поданих заявок.

Сумарний фінансовий пакет спрямований переважно на підтримку проєктів у рамках екологічної ініціативи European Green Deal та стратегії природозберігаючої та інтелектуальної мобільності Sustainable and Smart Mobility. Передбачаються насамперед розвиток та модернізація транс'європейської мережі транспортних коридорів (TEN-T), а також удосконалення транскордонних сполучень.

Цьому ж сприятиме оновлений регламент Євросоюзу з TEN-T, що набув чинності 18 липня 2024 року, націлений на формування природозберігаючої та стійкої транспортної мережі, розвиток екологічних видів транспорту, цифровізацію та мультимодальність.

Зокрема, найбільші гранти за програмою CEF планується надати проектам Rail Baltica (1,2 млрд євро), першої черги будівництва високошвидкісної магістралі Лісабон-Порту (813 млн євро), тунелю на лінії Ліон-Турін (765 млн євро), Фемарнбельтського ( 160 млн євро) та Бреннерського базисного (86 млн євро) тунелів та ін. Передбачено також розгортання європейської системи управління рухом поїздів ETCS на низці напрямків.

За транспортною програмою CEF на 2021-2027 роки на співфінансування проєктів, пов'язаних із розвитком мережі TEN-T, намічено виділити 25,8 млрд євро.

З 2014 року фонд підтримав понад 1500 проєктів у транспортному секторі на загальну суму 37,5 млрд євро.

Після відбору проєктів Єврокомісія ухвалить офіційне рішення про фінансування, на підставі якого Європейське виконавче агентство з клімату, інфраструктури та навколишнього середовища (CINEA) підготує грантові угоди.