Відкриття українського морського коридору дозволило групі "Інтерпайп" налагодити свою експортну логістику на дальні ринки не лише через порти сусідніх країн, а і безпосередньо з Великої Одеси.

Про це в інтерв’ю ЦТС повідомив директор дивізіону залізничної продукції "Інтерпайп" Олександр Гарькавий.

За його словами, після початку повномасштабного російського вторгнення компанія не могла відвантажувати продукцію на overseas-ринки через блокаду українських морських портів на Чорному морі. Але за деякий час там знайшли можливість експортувати через порти Румунії та Болгарії. Спочатку залізнична продукція української компанії поставлялася в ці країни, а вже звідти відвантажувалася в США, Мексику, Саудівську Аравію, Індію, Пакистан у контейнерах.

Щодо поточної ситуації, коли запрацював український морський коридор у Чорному морі, Олександр Гарькавий сказав: "Ми й досі продовжуємо експортувати нашу продукцію через порти сусідніх країн, але ситуація із відвантаженням безпосередньо з українських гаваней об’єктивно покращилася. Ми випробували новий маршрут із Чорноморська до Х’юстона (США), завантаживши балкер трубами та колесами. Станом на сьогодні це працюючий маршрут".

На запитання, наскільки суттєвою є зараз доля експорту залізничної продукції "Інтерпайпу" в країни Північної Америки та Азії, топ-менеджер відповів, що на ці "заморські" ринки зараз відвантажується в середньому 60-70 тис. коліс. "Йдеться саме про залізничні колеса, а не колісні пари. Справа в тому, що морські перевезення здійснюються в контейнерах, в які поміщається в десять разів менше колісних пар, аніж коліс. Тому, з точки зору економічної доцільності, на ринки overseas вигідно продавати саме колеса", - зауважив директор дивізіону залізничної продукції "Інтерпайп".