Проєкт Rail Baltica відстає від графіка щонайменше на п'ять років, йдеться у дослідженні ситуації з проектом, проведеному найвищими ревізійними органами країн Балтії.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Як зазначає Державний контроль, термін завершення будівництва першої черги залізниці наразі становить 2030 рік, тобто до кінця 2030 року залізнична магістраль, що з'єднує Таллінн, Ригу, Каунас та Польщу, має бути готова до початку експлуатації у 2031 році.

Однак, як зазначається у звіті, деякі внутрішні терміни реалізації проекту вказують на можливість подальшої його затримки.

Наприклад, згідно з інтегрованим графіком Rail Baltic Estonia, ділянка від Пярну до кордону з Латвією буде повністю завершена у жовтні 2032 року, а будівництво закінчиться наприкінці 2031 року. Однак Rail Baltic Estonia заявила, що зробила заходи для того, щоб і ці роботи були завершені до 2030 року.

Генеральний директорат Європейської комісії з транспорту та мобільності DG Move звернув увагу ревізійних установ на те, що Регламент TEN-T встановлює 2030 рік як дату завершення будівництва Rail Baltica, тому проект має бути завершений до цієї дати або якомога ближче до неї.

Основною причиною затримки є затримка розробки детальних будівельних проектів, за які відповідає RB Rail.

У звіті також зазначається, що затримки у процесі проектування та територіального планування є основною причиною затримки у відчуженні землі, яка мала завершитися до кінця 2021 року, проте до лютого 2024 року всі країни Балтії не пройшли й половини шляху.