У столиці Литви відбулася церемонія підписання контракту на проектування та впровадження підсистеми електрифікації всієї ВШМ Rail Baltica з консорціумом COBELEC Rail Baltica, сформованим двома іспанськими компаніями - Cobra Instalaciones y Servicios та Elecnor Servicios y Proyectos, пише ЦТС.
Вартість контракту складає 1,77 млрд євро.
Перший етап електрифікації вартістю 949 млн євро має бути завершено у 2030 році.
Всього на магістралі Rail Baltica колії 1435 мм протяжністю 870 км належить електрифікувати 2403 км колій в Естонії, Латвії та Литві за системою 2×25 кВ частотою 50 Гц.
Уздовж ВШМ буде розміщено 10 тягових підстанцій.
Тендерні процедури з цих робіт розпочалися у травні 2022 року. Заявки подали чотири міжнародні консорціуми, три з яких у 2023 році пройшли кваліфікаційний відбір. Консорціум COBELEC Rail Baltica виграв тендер, запропонувавши потужне та економічно ефективне технічне рішення.
Компанія Elecnor Servicios y Proyectos, що входить до консорціуму, має досвід роботи в Латвії - нині вона електрифікує лінію Вільнюс-Клайпеда колії 1520 мм.
У всіх трьох країнах ведуться масштабні роботи з будівництва колійної інфраструктури, станцій та мостових споруд.
В Естонії вони охоплюють 100 км траси, включаючи станцію Юлемісте в Таллінні, в Латвії основний обсяг робіт виконується в південній частині країни поблизу міста Єцава і на станціях Рига-Центральна та Аеропорт Рига, в Литві будується ділянка Каунас-Паневежис.
Тут до кінця 2025 року роботи охоплюватимуть 114 км траси, включаючи будівництво нового, найдовшого в країні мосту через річку Неріс.


