У Йонавському районі Литви офіційно розпочалося укладання залізничного полотна, що ознаменувало важливий етап у реалізації проекту Rail Baltica - міжнародної магістралі європейського стандарту (ширина колії 1435 мм). Прокладання рейок на ділянці довжиною 8,8 км між Свейкарією та Зеймяєм має бути завершено до кінця поточного року.

Міністр транспорту та комунікацій Литви Юрас Тамінскас підкреслив значення робіт, що почалися: "Залізничне будівництво переходить від планування до реальних робіт - від концепції до прокладання шляхів. Rail Baltica - це не лише сучасний транспортний проект, а й гарантія безпеки для Балтійського регіону. Кожна європейська залізнична гілка зміцнить безпеку нашої країни та східного кордону Європейського Союзу, гарантуючи жителям Литви швидке та зручне сполучення із Західною Європою".

Для укладання колій використовуються рейки завдовжки по 25 метрів.

Контракт на влаштування верхньої будови шляху на відрізку між Свейкарією та Зеймяєм було укладено із спільним підприємством Leonhard Weiss GmbH & Co. KG (Німеччина) та Leonhard Weiss OU (Естонія). Сума операції склала 13,9 млн євро.

Після завершення укладання шляхів передбачається електрифікація всієї лінії. У вересні країни Балтії та спільне підприємство RB Rail AS підписали найбільший у регіоні контракт на електрифікацію – його вартість склала 1,77 млрд євро без ПДВ, виконавець - COBELEC Rail Baltica.

На території Естонії також реалізуються масштабні підземні та інфраструктурні роботи: ведеться будівництво 105 км тунелів, естакад, переїздів та транспортних розв'язок. Підписано договори на створення 200 км земляного полотна та надбудови, а понад 100 км залізничної основи вже в активній фазі зведення, включаючи центральний термінал в Улемісті.

У Латвії будівництво лінії зосереджено на південній частині траси в районі Єцави, який пов'язує Ригу із кордоном Литви. Протягом 202 км Rail Baltica у країні здійснюються великі земляні роботи, будівництво інженерних об'єктів та автомобільних переходів.

На литовській ділянці активно розвивається траса Каунас-Паневежис, де зводяться насипи та інженерні конструкції загальною довжиною 77 км. До кінця 2025 року планується завершити понад 114 км залізничних робіт, включаючи будівництво нового мосту через річку Неріс – найдовшого мосту у Литві.

За прогнозами, до кінця 2025 року будівництво буде завершено на 43% усієї протяжності магістралі Rail Baltica.