Те, що росіяни змогли відновити функціонування залізниці на тимчасово окупованій території Донецької області між Маріуполем і Волновахою, є поганим сигналом для України. Адже це дозволить окупантам покращити військову логістику, а також збільшить обсяги вивезення крадених вантажів через Маріупольський порт.

Як пише ЦТС у статті "З Ростова до Криму. Як росіяни розбудовують логістичний коридор через окуповане українське Приазов'я", про це заявив радник мера Маріуполя Петро Андрющенко.

"Залізничне полотно від Волновахи до Маріуполя, воно існувало. І було в непоганому стані. Основну роботу росіянам довелось провести вже на території самого міста Маріуполь, від залізничного вокзалу до станції Маріуполь-Сортувальна. До робіт майже не залучали місцевих мешканців, вони завозили робітників з території рф і близько року у них пішло на те, щоб розчистити колії та відновити сполучення", - поділився він інформацією з ЦТС.

"Тепер, коли вони це зробили, на жаль, для України, ситуація заграє іншими фарбами. З точки зору торговельної логістики, каолін, залишки вугілля та руди, металобрухт - все це тепер піде в порт залізницею в значно більших об'ємах", - зазначив співрозмовник редакції.

Але основна загроза, за словами Андрющенка, - це військова логістика. Адже залізниця значно спростить постачання зюрої і особового складу для окупантів. Також вони зможуть ховати воєнне обладнання, транспорт і зюрою на території, наприклад, ММК Ілліча, маючи залізницю і величезну закриту територію підприємства.

Як додав директор ДП "Маріпольський МТП" Ігор Барський, після того, як фактично було знищено "Азовсталь", порт став єдиним місцем в околицях Маріуполя, де зараз можна обробляти залізничний рухомих склад. Виконувати як розвантажувальні, так і навантажувальні роботи.

"Саме в порту є вся необхідна для цього інфраструктура, наприклад,  естакади для розвантаження важкої колісної та гусеничної техніки і т.д. Порт може стати для армії рф запасним варіантом, якщо раптом не стане Керченського мосту, або ж слугувати додатковим маршрутом для посилення існуючої логістики. До окупації та початку війни у 2014 році залізничний маршрут Волноваха-Маріуполь мав пропускну здатність понад 50 пар поїздів на добу. Плюс електрифікація, автоматизація руху, наявність по дорозі великих сортувальних станцій таких як Карань та Кальчик. Якщо росіяни почнуть використовувати ці можливості, це точно не наблизить нашу перемогу та деокупацію регіону", - підкреслив Ігор Барський.

Раніше радник міського голови Маріуполя Петро Андрющенко прогнозував, що ділянка залізниці, яка з'єднає Волноваху з російським Ростовом-на-Дону, може запрацювати на початку червня.


Матеріал підготовлений в рамках співпраці з порталом Russia Theft Watch, започаткованого Ініціативою з вивчення російського піратства (ISRP) в Чорному та Азовському морях, який фіксує розкрадання українських активів і вантажів з окупованих росіянами портів і тимчасово непідконтрольних Україні територій.