За підсумками січня-березня 2024 року обсяги перевалки вантажів в морських портах росії склали 214,3 млн тонн, що на 3,3% менше аналогічного періоду 2023 року.

Як пише ЦТС з посиланням на Portnews, про це повідомили в Асоціації морських портів росії.

Якщо довіряти цьому повідомленню, то експортні вантажі за перші три місяці 2024 року в портах країни-агресора склали 167,9 млн т, продемонструвавши збільшення на 3,4%. Імпорт склав 9,8 млн т (+3,2%), транзит - 17,5 млн т (+1,6%). Зниження продемонстрували лише каботажні вантажі - 19,1 млн т (-6,9%).

Щодо номенклатури вантажів, то за звітний період найбільше зростання показали зернові - 18 млн т (+13,1%), контейнерні вантажі - 13,6 млн т (+11,9%), міндобрива - 10,2 млн т (+37,9%), скраплений газ - 9,4 млн т (+4,6%).

Сирої нафти було перевалено на 0,7% більше - 69 млн т, а от перевантаження нафтопродуктів впало на 16,5%, до 29,7 млн т (очевидно, тут далися взнаки вдалі українські атаки по російським НПЗ).

Також зменшилася перевалка вугілля - 43,4 млн т (-15,2%), чорних металів - 4,9 млн т (-5,3%), руди - 2,2 млн т (-4,4%).

Щодо портів країни-агресора на Азовському і Чорному морях, то в першому кварталі поточного року їхні оператори перевалили 70,6 млн т вантажів, що на 4,2% менше, ніж у січні-березні 2023 року. З них обсяг перевалки сухих вантажів становив 32,4 млн т (-6,8%), наливних вантажів - 38,2 млн т (-1,9%).

При цьому найбільший російський порт в регіоні - Новоросійськ - збільшив обробку вантажів на 6%, до 43 млн т. Саме цей порт є основними морськими воротами на півдні росії для експорту нафти.

Показники решті портів Азово-Чорноморського басейну були наступними: Тамань - 8,1 млн т (-28,7%), Туапсе - 4,9 млн т (-19,5%), Кавказ - 4,3 млн т (-7,8%), Ростов-на-Дону - 3,6 млн т (-6,4%).

Нагадаємо, що вантажообіг морських портів росії за січень-лютий 2024 року склав 139,6 млн т (-0,5% р/р). Перевалка в портах Азово-Чорноморського басейну за цей період складала 46,2 млн т (+3,5%).

Незважаючи на санкції і обмеження, запроваджені західними країнами, морські порти рф в 2023 році збільшили обсяги перевалки вантажів - цей показник збільшився на 5% порівняно з 2022 роком і склав 883,8 млн т.

Значна частка російського морського експорту припадає на нафту і нафтопродукти і дозволяє фінансувати загарбницьку війну, яку рф веде проти України. Приміром, з моменту запровадження механізму ЄС щодо обмеження цін на російську нафту, що перевозиться морем, у грудні 2022 року і до кінця лютого поточного року до портів та рейдових перевалок в країнах ЄС з російських портів Чорного моря було доставлено близько 11,4 млн т (або 82,9 млн барелів) російської сирої нафти. Ще 10,6 млн т росіяни направили з Чорного моря до ЄС у вигляді нафтопродуктів.

У зв’язку з цим в ЄС анонсували, що 14-й пакет санкцій, імовірно, міститиме нові обмеження щодо росії у морському секторі.