Під управлінням філії "Центр транспортного сервісу "Ліски" АТ УЗ в 2023 році було перевезено 102 тис. контейнерів, а в двадцятифутовому еквіваленті - 115 тис. TEU

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АТ УЗ.

"У травні минулого року ми розпочали реалізовувати стратегічні зміни в роботі філії "Ліски". Зокрема, збільшили парк фітингових платформ... Розширюємо й можливості та мережу наших терміналів, триває будівництво інтермодального терміналу на станції Ковель-Ліски, який зможе перевантажувати вантажі з рухомого складу колії 1520 на рухомий склад євроколії - 1435. Наразі всі термінали "Лісок" мають регулярне сполучення з морськими портами Європи", - зазначив директор з комерційної роботи і логістики АТ УЗ Тимофій Мураховський.    

В 2023 році "Укрзалізниця" в рамках реалізації інвестиційної програми збудувала на власних потужностях 500 фітингових платформ. Всі вони вже залучені до перевезень. Наразі загальний парк ЦТЛ "Ліски" становить 4439 фітингових платформ.

"Загалом, у 2023 році обсяг перевезень контейнерів зріс у порівнянні з 2022 роком на 12% - до 102 тис. контейнерів, а у двадцятифутовому еквіваленті вийшли на рівень 2022 року, коли робота перших двох місяців до широкомасштабного вторгнення була більшою, та склала 115,5 тис. TEU. Обсяг вантажопереробки на філії у 2023 році показав ріст на 8% - до 1,448 млн тонн, а загальна сума доходів філії має стабільний ріст: у 2023 році на 8% більше 2022 року та на 48% більше 2021 року", - повідомили в АТ УЗ.

Близько 50% перевезених вантажів - це аграрна продукція. Контейнери курсують і в межах кордонів країни, і до портів, Констанції, Гданська та Ізмаїла.

У 2023 році надано послугу експедирування понад 35,5 тис. контейнерів. У фітингових платформах парку філії перевезено 1,14 млн тонн вантажів.

На уточнююче запитання ЦТС в АТ "Укрзалізниця" відповіли, що зазначені показники щодо контейнерів стосуються перевезень, які здійснювалися під управлінням філії "Ліски".

Нагадаємо, що загалом в 2023 році "Укрзалізниця" перевезла територією України 201 260 TEU контейнеризованих вантажів, що приблизно відповідає обсягу 2019 року. Тут мова йде саме про контейнери з вантажами. Тоді як в попередні роки УЗ звітувала про контейнерні перевезення, враховуючи і транспортування порожніх контейнерів.

Додамо, що ключовими гравцями на ринку контейнерних перевезень залізницею, окрім філії "Ліски", також є польський оператор Laude; українська компанія "Левада-Карго", яка є співвласником "Контейнерного термінала Мостиська". З приватних компаній, що займаються інтермодальними контейнерами (класичними контейнерами, які можна перевозити на суднах морських контейнерних ліній), лідерство утримує компанія N'UNIT, що має термінали в Києві, Дніпрі та Харкові, а також забезпечує терміналу "Мостиська" значну частину завантаження. Останній обробив в 2023 році понад 72,4 тис. TEU контейнеризованих вантажів. Основне зростання припало на друге півріччя й далі набирало обертів. Про збільшення показників говорять також в компанії N'UNIT: "Обсяги перевезень в 2023 році збільшились приблизно в два рази порівняно з 2022 роком та наблизились до довоєнного рівня". За даними Laude, у 2021 році було перевезено 104,3 тис. TEU, у 2022 році - 61,2 тис. TEU, в 2023 році - 89,3 тис. TEU вантажів компанії.