Середня швидкість трамваїв в містах України становить 13,5 км/год. Цей показник не відповідає державним будівельним нормам ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування та забудова територій", які передбачають маршрутну швидкість цього виду електротранспорту 15-20 км/год. Цього рівня досягають менше третини усіх чинних трамвайних маршрутів у країн, а серед міст - лише два міста, свідчить дослідження, проведене громадською організацією "Vision Zero".

Про це пише ЦТС з посиланням на Енергоефективні міста України.

Найшвидшими є трамвайні мережі Кривого Рогу (15,4 км/год), Києва (15 км/год) та Запоріжжя (14,7 км/год).

На думку авторів дослідження, гарні показники цих міст викликані тим, що вони мають значно більшу кількість трамвайних ліній на відокремленому полотні та на вулицях без інтенсивного руху автомобілів, ніж інші міста.

Найповільніше трамваї курсують у Дружківці (11,8 км/год), Львові (12,1 км/год) та Конотопі (12,2 км/год).

"Низька маршрутна швидкість є індикатором системних проблем: деградуючий стан інфраструктури, який не дозволяє рухатись швидше навіть відносно новим трамваям; неоптимальне планування вулиць, коли трамваї рухаються суміщено з автомобільним рухом й автомобільні затори блокують рух трамваїв; застарілий рухомий склад, який не здатний підтримувати швидкість в межах ДБН", - йдеться в дослідженні.

Показовим є приклад Львова, де міська рада працює над покращенням та популяризацією трамвая. Попри це, серйозні інфраструктурні проблеми та низка об'єктивних факторів (рельєф, криві малого радіуса, рух у спільному потоці з автотранспортом) створюють обмеження для швидкості трамваїв. 

Для поліпшення трамвайного руху в містах України автори дослідження пропонують кілька рекомендацій органам державної влади та місцевого самоврядування. Передусім, центральним органам виконавчої влади необхідно визнати, що проблеми трамвайного транспорту мають загальнодержавний характер, а тому потребують дій на рівні держави у вигляді оновленої державної політики й механізмів фінансування.

"По-друге, держава має створити механізми державного й міжнародного фінансування для оновлення трамвайної інфраструктури. І третя рекомендація на рівні держави стосується запровадження системи операційного фінансування громадського транспорту відповідно до Угоди про асоціацію та Регламенту ЄС 1370/2007 (зобов’язання з надання публічних транспортних послуг та оплата "транспортної роботи" операторам)", - додають автори дослдження.

Снимок экрана 2024-02-08 113139