У Одесі пропонують продовжити тролейбусний маршрут № 10 до вулиці Семена Палія за допомогою тролейбусів з живленням від акумуляторних батарей. За словами голови комісії з питань транспорту і дорожнього господарства Одеської міської ради Петра Обухова, з такою пропозицією виступили в КП "ОМЕТ".
Так, на півночі Одеси вперше в історії міста може з'явитися регулярний тролейбусний маршрут, хоч і без дротів, повідомляє ЦТС із посиланням на Alltransua.
Водночас, Одеса не є першовідкривачем на цьому шляху. Маршрути такого типу вперше в Україні з'явились у 2017 році в Дніпрі, а потім ця практика поширилася на Краматорськ, Чернівці, Харків, Вінницю, Чернігів, Кременчук, Миколаїв і низку інших міст. Також до повномасштабного вторгнення росії в Одесі працював маршрут № 15 на вулиці Балківській. Його обслуговували модернізовані тролейбуси Skoda 21Tr. Проте значного попиту цей маршрут не мав.
Для нового маршруту планується придбати 36 нових тролейбусів з батареями, а також подовжити контактну мережу до Ярмаркової площі. Орієнтовна вартість проекту - мільярд гривень або 20,71 млн євро. Маршрут планується запустити в 2028 році.
Наразі складно спрогнозувати інтервал, але при вказаній кількості машин він наближатиметься до інтервалу сучасного тролейбусного маршруту № 10.
У рухомому складі найімовірніше можуть бути тролейбуси українського виробництва. Наразі прогнозуються такі претенденти - PTS 12309, Електрон Т191, Еталон Т122.
Станом на першу половину 2025 року один тролейбус з батареями коштує приблизно 400 тисяч євро.