Досягнуто домовленості щодо актуалізації дорожньої карти з синхронного усунення "вузьких" місць та розвитку Середнього коридору (ТМТМ) по територіях Казахстану, Азербайджану та Туреччини на 2022-2027 роки, заявив заступник голови Комітету залізничного та водного транспорту Казахстану Касим Тлєпов у рамках зустрічі з азербайджанською делегацією, пише ЦТС.

Сторони розглянули питання щодо проекту угоди між Міністерством цифрового розвитку та транспорту Азербайджану та Міністерством транспорту Казахстану про взаємне визнання професійних дипломів членів екіпажів морських суден, збільшення квоти дозволів для третіх країн, необхідність проведення відповідних робіт з днопоглиблення у порту Курик, збільшення кількості локомотивів, що здійснюють навантаження/вивантаження вагонів, цифровізації ТМТМ, створення єдиного логістичного оператора та нарощування портових потужностей.

Представник міністерства транспорту розповів про роботу з розширення потужностей коридору. За його даними, обсяг перевалки через морські порти Актау та Курик збільшився за 2023 рік на 65% і склав 2,76 млн тонн вантажів.

"Казахстан докладає зусиль для розвитку транспортно-транзитного потенціалу в регіоні та модернізації транспортних коридорів", - зазначив Тлєпов.

За підсумками зустрічі сторони погодили дату проведення засідання міжурядової комісії з Азербайджаном. Засідання відбудеться 6 березня в Астані.

Нагадаємо, що Європа планує виділити 10 млрд євро на розвиток Транскаспійського коридору в обхід росії - 29 січня 2024 року виконавчий віце-президент Європейської комісії Валдіс Домбровскіс оголосив, що європейські та міжнародні фінансові інституції виділять 10 млрд євро на підтримку та інвестиції для сталого транспортного сполучення в Центральній Азії. Що має стати альтернативою російському маршруту при транспортуванні товарів між ЄС та Китаєм.

Заява була зроблена в ході відкриття у Брюсселі форуму інвесторів Global Gateway. Учасники заходу обговорювали необхідні інвестиції для перетворення Транскаспійського транспортного коридору на передовий мультимодальний маршрут, який забезпечуватиме транспортний зв'язок між Європою та Центральною Азією і гарантуватиме рух товарів протягом 15 днів.

Варто зазначити, що, хоча українські порти і зазначені на карті Транскаспійського маршруту у документі Єврокомісії, продовження маршруту в західному напрямку розглядається або суходолом через територію Туреччини, або через Чорне море - до портів Румунії і Болгарії.