Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури готує пакет змін до Наказу №647 від 30.11.2021 року "Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів".

Про це ЦТС повідомило джерело на ринку залізничних перевезень. 

Інформацію виданню також підтвердив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак. За його словами, запропоновані профільним міністерством ініціативи містять наступні зміни:

- вагони, які отримали свідоцтво про продовження експлуатації до набрання чинності Наказу, можуть продовжувати використовуватися та не будуть підлягати списанню за роком випуску;

- ті спеціалізовані організації, які отримали право на технічне обслуговування вагонів до набрання чинності Наказу, можуть зберігати це право протягом дії воєнного стану та два роки після його закінчення. 

За словами Володимира Гусака, такі дії міністерства - це крок, що сигналізує про небайдужість до ситуації на ринку та, що саме час переглянути цей Наказ. Проте, він все ж вважає, що такі зміни не впливають кардинально на ситуацію: "Ці зміни ситуацію з примусовим списанням вагонів не вирішують і не вирішують тих проблем, з якими зіштовхнеться економіка України та цілі галузі у разі продовження дії Наказу. Адже до 2028 року буде ще додатково списано ~21 тис. робочого парку вантажних вагонів. А в поточній ситуації, в якій знаходиться країна, ми не маємо допустити дефіциту вагонів на ринку. Оскільки вагони виступають ключовим елементом логістичної підтримки не лише цілих галузей економіки нашої держави, а і забезпечують перевезення важливих військових ресурсів та інших стратегічно важливих матеріалів, таким чином забезпечуючи обороноздатність України. Необхідно керуватись державницькою позицією, та ми вважаємо, що продовження дії цього Наказу не на часі й виступаємо за його скасування", - відзначив голова ФРТУ.  

Більш детально про проблематику списання вагонів читайте в аналітичному огляді Вагонний фальстарт: Чому примусове оновлення парку матиме негативний ефект