Китай вклав значні кошти в нарощення спроможності своїх ВМС щодо перевезень військової техніки і десанту. Однак цього все ще замало для будь-якої значної десантної операції. Тому для цих цілей в КНР використовують цивільні судна, закладаючи конструктивну можливість транспортування військових вантажів ще на етапі будівництва комерційних суден.
Як передає ЦТС, про це пише Naval news.
Повідомляється, що цієї осені під час військових навчань по висадці морського десанту у провінції Фуцзянь, яка розташована навпроти Тайваню, дослідники через сервіси моніторингу руху суден помітили, як декілька Ро-Ро поромів значно відхилилися від своїх звичних маршрутів у Жовтому морі. Цього разу пороми слідували значно південніше уздовж східного узбережжя Китаю. Зазначається, що чотири помічених судна входять до одного з підрозділів морської міліції КНР (цей термін застосовують до риболовецького та комерційного флоту КНР, який поряд з ВМС та Береговою охороною Китаю може використовуватися в морських операціях).
Відзначається, що в 2015 році уряд Китаю прийняв стандарти національної оборони щодо будівництва нових цивільних суден, які мають відповідати мінімальним вимогам для мобілізаційного плану. Ці технічні стандарти для нових цивільних суден застосовуються як до державних, так і до приватних суднобудівників у п’яти класах: контейнеровози, багатоцільові судна, судна Ро-Ро, балкери та судна для перевезення навалочних вантажів. За словами представників влади КНР, ці стандарти "дозволяють Китаю перетворити значний потенціал свого цивільного флоту на військову силу".
В січневому дослідженні Військово-морського коледжу США повідомлялося, що як мінімум 31 океанський пором в Китаї зараз є доступним для використання за подвійним призначенням. Наводиться приклад, що в 2020 році під час військових навчань було помічено, що пором Bang Chui Dao міг скидати десантні машини прямо у воду завдяки модифікованій кормовій рампі.
Читайте також Китай заходить з моря: Чому в ЄС стурбовані портовими інвестиціями Піднебесної