Представники України та Польщі провели перемовини щодо розблокування прикордонних пунктів пропуску для вантажного транспорту, які заблокували польські перевізники.

Як пише ЦТС, про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.

"Завершили тривалі перемовини з польською стороною для розблокування кордону. Ключове, що вимагають протестувальники - повернутись до системи дозволів на вантажні перевезення. Це питання, яке не обговорюється на таких зустрічах. І принципово для нас: "транспортний безвіз" має тривати та бути пролонгованим. Як мінімум доти, допоки не настане наша перемога", - зазначив він.

За словами заступника міністра, абсурдність вимоги полягає в тому, що польські протестувальники звертаються не до свого уряду, а хочуть, щоб Україна звернулась до ЄС щодо дозволів.

"Намагаємось шукати компроміси, щоб збільшити пропускну спроможність і виконувати вже укладені меморандуми, але це складно. Запропонували польській владі запустити смуги для порожніх вантажівок на ПП "Угринів-Долгобичів" та "Грушів-Будомеж". Чекаємо відповідь. Ми наполягаємо: блокада кордону це порушення низки угод. І кордон має бути розблокованим", - підсумував він.

Раніше голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Мустафа Найєм заявив, що вимоги польських перевізників повернути дозвільну систему для українських автоперевізників є безперспективними. Це обумовлено тим, що Угоду про лібералізацію вантажних перевезень автомобільним транспортом було ратифіковано всіма членами ЄС і підписано між Європейським союзом та Україною, а не з окремими країнами-членами.

Як вже повідомлялося, польські перевізники блокують три прикордонні пункти пропуску: "Корчова - Краківець", "Гребенне - Рава-Руська", "Дорогуськ - Ягодин".

Як висловився один з організаторів акції протесту, блокада спрямована не проти України, а за те, "щоб мати рівні можливості" з українськими перевізниками.

Серед головних вимог, які скеровані до польського міністерства інфраструктури, він назвав відновлення з боку Польщі практики дозволів для українських перевізників: "Необов’язково їх повинно бути стільки ж, як до війни, але ми хочемо, щоб це було відновлено".

Нагадаємо, 29 червня 2022 року Україна та ЄС підписали Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом, яка скасувала необхідність отримання українськими перевізниками відповідних дозволів для здійснення двосторонніх та транзитних перевезень в держави ЄС.

Після підписання угоди, станом на березень 2023 року кількість українських перевізників, які перетинали кордон в напрямку ЄС, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року збільшилась на 53%, а сама ж кількість перетинів - на 43%.