З огляду на вихід росії із зернової ініціативи та безпекову ситуацію в Чорному морі, польські порти готуються до збільшення обсягів перевалки зернових вантажів з України. Зокрема, мова йде і про порт Гданськ.
Як пише ЦТС з посиланням на Rynek infrastruktury, хоча найбільший зерновий термінал серед морських портів Польщі розташований у Гдині, порт у Гданську також відіграє дуже важливу роль у транзиті українського зерна.
У 2022 році перевалка зерна в Гданську склала 2 млн т, що на 19% більше, ніж у 2021 році. За перші два квартали 2023 року в порту вже було перевантажено 1,4 млн т зернових вантажів (переважно кукурудзи). Це зростання на 52% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Перевалку здійснюють різні оператори: GBT/Malteurop, Gdańskie Młyny, Magrol, Port Gdański Eksploatacja, Siark-Port, Speed.
Інвестиції, здійснені в найбільшому порту Польщі, спрямовані на те, щоб збільшити обсяги переробки зерна до 5,8 млн т на рік протягом наступних двох років.
За інформацією Адміністрації порту Гданськ, найслабшою ланкою в транзиті українського збіжжя виявилася залізниця. Тому 70% зерна надходить до порту автотранспортом. Через це в рамках підготовки до збільшення перевалки зерна, кількість місць для автотранспорту в порту було збільшено до 970, хоча в окремі періоди кількість авто може сягати 1500 одиниць на добу.
Відзначається, що наразі оператори порту за день можуть обслуговувати 730 вантажівок і 80 вагонів. Але вони готові збільшити свої перевантажувальні можливості. Планують звести постійні та тентові склади, а також хочуть реалізувати додаткові залізничні інвестиції, завдяки яким пропускна здатність зернових терміналів у порту Гданська збільшиться до 485 тис. т на місяць проти нинішніх 300 тис. т.
Читайте також Шанс від України: Які порти ЄС отримали додаткову перевалку в умовах блокування вітчизняних гаваней