В російській авіабудівній корпорації "Іркут" підрахували, що до кінця 2030 року в експлуатації залишиться до трьох десятків із понад 150 раніше випущених літаків Superjet, якщо в рф не вдасться освоїти ремонт встановлених на них іноземних двигунів.

Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, при цьому авіакомпанії, які експлуатують цей тип повітряних суден не розраховують всерйоз на можливість ремонтів двигунів в росії, а планують робити це в Ірані.

"В умовах дефіциту підмінних двигунів та відсутності можливості здійснювати ремонт його "гарячої частини" через відпрацювання ресурсу встановлених на SSJ-100 французько-російських двигунів SaM-146 до кінця 2030 року в експлуатації можуть залишитися тільки 28 "Суперджетів", вважають в "Іркуті" та Об’єднаній двигунобудівній корпорації.

Тому експлуатантів SSJ попросили повідомити, скільки літаків, на їхню думку, було б економічно доцільно ремоторизувати російським ПД-8, який наразі все ще розробляється.

Відзначається, що ремоторизація передбачатиме крім двигунів, також заміну мотогондол, доробку пілонів та кесона крила, бортової кабельної мережі та систем допоміжної силової установки. Ціну такого "задоволення" не називають, але в авіакомпаніях-експлуатантах вважають, що заміна двох двигунів на кожному літаку буде співставна з ціною нового повітряного судна.

Також російські експерти скептично оцінюють можливості авіапрому країни-агресора щодо здатності виготовлення двигуна ПД-8 у потрібних кількостях.

Крім того очікується, що повноваження щодо продовження ресурсу та капремонтів старих двигунів SaM-146 будуть передані до техцентрів Ірану, де "накопичено 40-річний досвід робіт з іноземними моторами".

Нагадаємо, після того, як ЄС у лютому наклав санкції на постачальника двигунів SaM146 - PowerJet, виробництво нових двигунів було припинено. З цього часу у виробництві "Суперджетів" використовуються двигуни, які були в наявності на момент введення санкцій.

В листопаді стало відомо, що російська авіакомпанія "Азімут" отримала від виробника новий літак SSJ-100 з двигунами, що вже використовувалися на іншому лайнері. Очікується, що в 2023 році авіаперевізники країни-агресора отримають близько десяти SSJ з плану поставок 2022 року. На частині з цих повітряних суден також будуть вживані двигуни.

Також раніше очільник російської Об’єднаної авіабудівної корпорації Ігор Слюсар говорив, що заміну двигунів SaM146 на літаках SSJ-100 на російські ПД-8, включаючи вартість турбін, можна буте порівняти з залишковою вартістю самого цього літака.