Заміну двигунів SaM146 на літаках Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) на російські ПД-8, включаючи вартість турбін, можна буте порівняти з залишковою вартістю самого цього літака.
Як пише ЦТС з посиланням на Комерсант, про це заявив очільник російської Об’єднаної авіабудівної корпорації Ігор Слюсар.
Він вважає, що технічно провести ремоторизацію SSJ100 можливо, але цьому перешкоджає "значна вартість" російських двигунів ПД-8.
"При залишковый вартості літака, наприклад, 500 млн руб. потрібно буде на порівнянну суму - якщо не більше - купити ще нові комплектуючі", - пояснив Слюсар.
Через це наразі авіакомпанії країни-агресора, що експлуатують повітряні судна даного типу, хочуть, щоб в рф навчилися робити капітальний ремонт двигуна SaM146, що виготовлявся спільно з французами. Наразі росіяни працюють над освоєнням так званої гарячої частини (газогенератора) цього двигуна.
Тим часом російський двигун ПД-8 все ще знаходиться в стадії розробки. Лише наприкінці 2022 року відбувся тестовий політ з його використанням, але двигун був встановлений не на SSJ-100, а на літаючу лабораторію Іл-76ЛЛ. Перша пара льотних зразків двигунів має бути виготовлена на початку поточного року.
Після того, як ЄС у лютому наклав санкції на постачальника двигунів SaM146 - PowerJet, виробництво нових двигунів було припинено. З цього часу у виробництві "Суперджетів" використовуються двигуни, які були в наявності на момент введення санкцій.
В листопаді стало відомо, що російська авіакомпанія "Азімут" отримала від виробника новий літак SSJ-100 з двигунами, що вже використовувалися на іншому лайнері. Очікується, що в 2023 році авіаперевізники країни-агресора отримають близько десяти SSJ з плану поставок 2022 року. На частині з цих повітряних суден також будуть вживані двигуни.