Протяжність світової мережі високошвидкісних залізниць зросла з 44 тис. км у 2020 році до майже 59 тис. км до 2023 року. Зростає і кількість країн, де експлуатуються ВШМ та приділяється велика увага проектам їх розвитку. Це насамперед Іспанія, Італія, Франція, Німеччина, Японія, Великобританія, Республіка Корея та Китай. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

На Азіатсько-Тихоокеанський регіон припадає понад 44 тис. км високошвидкісних ліній, на Європу - майже 12 тис. км, на країни Близького Сходу - 1500 км, на Північну Америку та Африку відповідно 735 та 186 км.

Відкриття високошвидкісних ліній, що будуються в даний час, дозволить збільшити протяжність мережі ВШМ у світі на 33%. Прискорення зростання світової мережі ВШМ спостерігається з 2018 року. З того часу високошвидкісні лінії введено в експлуатацію у трьох країнах: Данії, Саудівській Аравії та Марокко.

На світовій мережі ВШМ курсують понад 6500 високошвидкісних поїздів, і більше половини з них (54,8%) у Китаї.

За даними Міжнародного союзу залізниць, наразі ведеться будівництво 19,7 тис. км ВШМ, з них 14 367 км - в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, понад 3000 км - у Європі, 2000 км - на Близькому Сході та 274 км - у Північній Америці.

У середньо- та довгостроковій перспективі в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні планується збудувати 25,2 тис. км ВШМ, у Європі - понад 9000 км, на Близькому Сході - майже 5000 км, в Африці - 6400 км.

У країнах Північної та Латинської Америки загальна довжина мережі ВШМ у довгостроковій перспективі має досягти 7400 км, з яких 6800 км буде відкрито у Північній Америці.