Німецькі профспілки вимагають збільшення федерального фінансування для системи внутрішнього водного транспорту не менше ніж на 2 млрд євро, щоб запобігти "загрозі системного колапсу федеральних водних шляхів з усіма екологічними та економічними наслідками".

Про це пише ЦТС з посиланням на The Maritime Executive.

Транспортні профспілкові об'єднання BDB та Vereinte Dienstleistungsgewerkschaft направили до уряду спільне звернення, в якому вони вимагають збільшити бюджет Федеральної адміністрації водних шляхів та судноплавства (WSV), яка відповідає за утримання та розширення судноплавних каналів на мережі внутрішніх водних шляхів країни.

У документі повідомляється, що існуючих обсягів фінансування "недостатньо навіть для того, щоб зупинити деградацію інфраструктури".

Система внутрішніх водних шляхів з їх більш ніж 700 греблями, шлюзами та підйомниками, дамбами та мостами в Німеччині недофінансувалась протягом десятиліть і зараз існує реальна загроза системного колапсу, попереджає документ.

За оцінками авторів документа, щоб зупинити деградацію та обернути процес назад необхідно збільшення та якісне покращення ресурсної бази WSV: розширення штату та системна перепідготовка та підвищення кваліфікації співробітників, збільшення заробітної плати, фінансування проектів реконструкції, модернізації та будівництва нових об'єктів інфраструктури.

Загалом для цього потрібне збільшення річного бюджету Федеральної адміністрації водних шляхів і судноплавства щонайменше на 2 млрд євро.

Нагадаємо, раніше ЦТС писав, що в Україні за даними звіту ДП "Укрводшлях" за 2019 рік, поточний технічний стан споруд, їх технологічного обладнання та гідротехнічних конструкцій усіх шлюзів Дніпровського каскаду оцінювався як "непридатний для нормальної експлуатації" або "аварійний". Вартість всього циклу робіт з капремонту або модернізації всіх шлюзів Дніпровського каскаду оцінювалась від 20 млн до 40 млн доларів.

У вересні 2020 року Кабінет міністрів запропонував Верховній Раді виділити в держбюджеті на 2021 рік 39 млн грн на забезпечення експлуатаційно-безпечного стану судноплавних шлюзів. За рахунок цієї суми планувалося забезпечити перепустку через шлюзи 21,6 тис. суден. 39 млн грн - це стандартна сума, яка виділяється на функціонування системи ДП "Укрводшлях" уже багато років, - вона не враховувала витрати на ремонт шлюзів.

У 2021 році Міністерство інфраструктури розробило та оприлюднило для громадського обговорення проект розпорядження Кабінету міністрів "Про схвалення Стратегії розвитку внутрішнього водного транспорту України на період до 2031 року та затвердження плану заходів щодо її реалізації". Потреба у фінансуванні внутрішніх водних шляхів України у документі оцінювалася у 7 млрд грн за 5 років. За оцінкою МІУ, потреба у фінансуванні на найближчі п'ять років на утримання внутрішніх водних шляхів становила близько 4 млрд грн. За умови модернізації найбільш завантажених шлюзів - Каховського, Запорізького, Середньодніпровського - ця сума збільшувалася до 7 млрд грн.