У Варшаві у 2024 році може з'явитися зона чистого транспорту (SCT), куди не впустять дизельні машини старше 18 років та бензинові авто старше 27 років, повідомив мер столиці Польщі Рафал Тшасковський.

Про це пише ЦТС з посиланням на The Warsaw.

Зона чистого транспорту - це виділена область, де можуть переміщатися виключно автомобілі, які відповідають нормам викидів вихлопних газів, ці норми пов'язані з датою випуску машини.

У Варшаві така зона охопить майже весь центр міста. Вибір цієї території, пояснив мер, обумовлений тим, що саме там фіксується найбільше забруднення повітря.

Згідно з підрахунками мерії, запровадження першого етапу проекту (з липня 2024 року) торкнеться близько 2% авто - з бензиновими двигунами віком від 27 років та дизельними двигунами віком від 18 років. З 2026 гоку обмеження на в'їзд у зону чистого транспорту охоплять 9% машин, з 2028 року - 16%, з 2030 року - 23%, а на останньому етапі з 2032 року - 27%.

За словами Тшасковського, завдяки цьому Варшава вже через п'ять років досягне стрибкоподібного зниження викидів оксидів азоту на 55% (а зрештою на 80%).

Робитимуться винятки, у SCT допускатимуться автомобілі аварійних служб, спеціальні авто (наприклад, сміттєвози), міські автобуси, машини людей з інвалідністю. Розглядається можливість допуску автомобілів у разі екстреної поїздки до лікарні.

Зону контролюватимуть міська страж та поліція. За несанкціонований в'їзд (тобто без необхідної наклейки на авто) передбачено штраф у 500 злотих (4 тис. грн). 

Запропонований мерією проект ще має пройти кілька етапів обговорень, в яких візьмуть участь жителі столиці. Остаточне рішення про впровадження SCT ухвалить міськрада за допомогою голосування.