Прямі втрати "Нібулона" від війни сягають 416 млн доларів та 20 тис. га сільськогосподарських угідь, які зараз окуповані або стали непридатними, заявив гендиректор ТОВ СП "Нібулон" Андрій Вадатурський.

Про це пише ЦТС з посиланням на Європейську правду.

"Ми приблизно порахували. Плануємо зафіксувати збитки, щоб у майбутньому їх відшкодовувати. Ми втратили контроль над нерухомістю і рухомим майном. Нерухомість - понад 90 мільйонів доларів, також ми втратили близько 146 тисяч тонн зерна на близько 40 мільйонів доларів", - зазначив він.

За словами Вадатурського, є 20 тисяч гектарів угідь, які окуповані або стали непридатними через конфлікт. 

Проте, його на думку, головна стаття збитків в іншому. "Нашим головним досягненням останніх років було відновлення річок і судноплавства по Дніпру. Ми побудували елеватори, флот і цілу систему. Зараз якраз Дніпро і Миколаїв не працюють. До війни 35% експорту зерна з України проходили через миколаївські порти", - підкреслив керівник "Нібулона".

Він додав, що зараз одна з найбільших складових у ціні - логістика, і саме проєкти "Нібулона" за останні 15 років створили умови, за яких зерно було частково прибране з автодоріг, його почали доставляти на елеватори річковим транспортом. Зараз зросло навантаження на автотранспорт і залізницю, зросли ціни.

"Чим Україна славилася, - конкурентною логістикою. Доступ до портів, Чорного моря, річки. Це не Бразилія, де треба автотранспортом везти продукцію тисячу кілометрів. Якраз тут наші найбільші збитки: ми втратили цю перевагу", - вважає Вадатурський.

Оцінки щодо логістичних витрат, за його словами, складають 100-150 доларів на тонні. "Це 30-50% ціни на збіжжя. Виробники та фермери вимушені платити разом з покупцями і ділити витрати через цю неефективну логістику. Раніше в нас доставка з елеватора до судна коштувала близько 4 доларів, із залізничного елеватора - до 15 доларів", - каже керівник "Нібулона".

Також компанія втратила контроль над деякими елеваторними потужностями. 

"Наші інвестиції у відповідні потужності та логістику за ці роки - близько 2 мільярдів доларів. Зараз усе це не працює. Нам не вистачає портових потужностей. Дуже сподіваюся, що Миколаїв буде включений у зернову угоду. Ідеальним рішенням було б повернення до нормальної торгівлі, без блокади", - підсумував він.