Судновласники з Китаю за перші сім місяців 2025 року скоротили замовлення на нові судна майже на 50% порівняно з минулим роком. Однак, згідно з оглядом ринку, підготовленого французькою брокерською компанією BRS, вони, як і раніше, зберігають позицію найбільших замовників у світі, пише ЦТС.

Зниження кількості нових замовлень відбулося в умовах різкого падіння замовлень у всьому світі на суховантажні судна: як загальна кількість замовлень, так і тоннаж замовлених суден виявилися значно нижчими, ніж у 2024 році, зазначається в огляді BRS. Також скорочується попит на нові танкери: у січні-липні 2025 судновласники замовили 88 танкерів дедвейтом від 34 тис. тонн.

Судновий брокер підкреслює, що цей показник виявився значно нижчим за середні значення за останні 5 і 10 років. Більшість замовлень припало на судна у сегменті типорозміру Suezmax, а загальна активність ринку пояснюється "раціональною паузою" після буму 2023-2024 років.

За даними BRS Shipbrokers, КНР у 2025 році зберегла лідерство за часткою ринку нових суден, незважаючи на зниження обсягів порівняно з винятково високими показниками минулого року. Китайські верфі, як і раніше, лідирують за світовим обсягом замовлень, що розміщуються у них, хоча кількість контрактів і компенсований валовий регістровий тоннаж (CGT) значно скоротилися в порівнянні з 2024 роком.

Адміністрація торгового представника США запровадила графік морських зборів для суден, побудованих на китайських верфях, а також для деяких суден, що належать або знаходяться в управлінні китайських компаній. Перші нарахування заплановано на середину жовтня 2025 року.

На думку BRS, зниження замовлень навряд чи пов'язане з цими заходами адміністрації президента Дональда Трампа і скоріше відбиває винятково високий обсяг замовлень, розміщених у 2024 році.