Законопроект президента Дональда Трампа про податки та витрати передбачив фінансування на будівництво шести криголамів, яке Берегова охорона США шукає з початку 2010-х років. Законопроект, який отримав назву One Big Beautiful Bill Act, передбачає виділення близько 9 млрд доларів на розширення арктичного криголамного флоту Берегової охорони США (USCG), пише ЦТС.
Законопроектом також передбачається виділення 300 млн доларів на модернізацію інфраструктури, пов'язану з базуванням недавно придбаного криголаму Storis у порту приписки Джуно (Аляска).
Крім "арктичного" пакету, ВМС США також отримають 115 млн доларів на розвідку та розвиток існуючої полярної інфраструктури.
Законопроект передбачає виділення 4,3 млрд доларів на серію криголамів Polar Security Cutters - найбільших і найпотужніших криголамів США, які Берегова охорона експлуатуватиме в майбутньому. Перше судно такого типу було збудовано на початку цього року. Додаткові асигнування закривають дефіцит фінансування, дозволяючи завершити будівництво щонайменше трьох криголамів серії PSC.
Додаткові 3,5 млрд доларіва зарезервовані для будівництва серії середніх полярних криголамів, які одержали позначення Arctic Security Cutters (ASC). Берегова охорона нещодавно опублікувала запит на інформацію, в якому, серед іншого, описуються розмірення судна, його можливості та автономність. Виділення фінансування має бути достатнім як мінімум для трьох суден такого типу, частково залежно від того, чи судна будуть побудовані на верфі США або у співпраці з іноземними верфями за потенційно нижчою ціною.
Тристоронній пакт ICE, підписаний у листопаді 2024 року між США, Канадою та Фінляндією, відкриває можливості для спільної розробки проекту криголамів. Очікується, що західним союзникам у наступному десятилітті знадобиться від 70 до 90 криголамів для заміни старіючих суден та розширення свого флоту. В останні місяці Німеччина та Південна Корея схвалили будівництво нових суден.
Минулого тижня президент Дональд Трамп повідомив, що його адміністрація планує придбати уживаний криголам у Фінляндії і купити два нові судна. Фінські верфі та проектувальники криголамів, насамперед компанія Aker Arctic, збудували більшість криголамних суден.
Зусилля щодо фінансування проектів для Арктики спрямовані на протидію зростаючому впливу росії та Китаю в регіоні.
Виділення фінансування значно наближає Берегову охорону США до її давно заявленої мети - необхідності експлуатації від восьми до дев'яти криголамів. Однак терміни будівництва та введення суден в експлуатацію залишаються відкритим питанням.