АМПУ представила на українсько-японській конференції "Економічне зростання України. Партнерство з Японією" презентацією стратегічного бачення післявоєнного відновлення та розвитку морської логістики.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію АМПУ.
"Ми розділяємо два виміри нашої роботи. Перший - забезпечення безперервного функціонування портів в умовах війни. Другий - стратегічний: формування системного бачення відновлення та розвитку галузі. Ми визначили три ключові напрями: оновлення та модернізація портової інфраструктури, цифровізація та залучення інвестицій. Ця триєдність - операційна стійкість, технологічне оновлення і партнерська модель - дасть змогу українським портам відновитися, та вийти на новий рівень конкурентоспроможності", - зазначив керівник Адміністрації морських портів України Олександр Семирга.
Він підкреслив важливість повної цифровізації та забезпечення максимальної прозорості процедур у морських портах України.
"В портах, де вже впроваджено DocPort - Рені, Ізмаїл, Чорноморськ та Одеса, електронні перепустки скоротили час оформлення автотранспорту з 24 годин до однієї хвилини, а запуск транспорту - з 10-15 хвилин до однієї", - додав посадовець.
Наступним етапом цифрової трансформації стане запуск Морського модуля в порту Південний, запланований на червень-липень 2025 року. Новий функціонал забезпечить електронний обмін даними між морськими агентами та береговими службами, що ще більше підвищить швидкість і зручність обробки суднозаходів у форматі "єдиного вікна".
У рамках конференції було також відзначено співпрацю АМПУ з Японським агентством міжнародного співробітництва (JICA), яка передбачає технічну допомогу на загальну суму понад 2,4 млн доларів. Зокрема, до українських портів вже передано дизель-генератори, пілотні катери, навантажувальну техніку та обладнання для ліквідації аварійних розливів у портових акваторіях.
Серед обговорених питань також - розширення логістичних маршрутів між Україною та країнами Азії. Цей напрям є важливою складовою транспортного потенціалу та інтеграції України в азійські транспортні коридори.
Окрему увагу керівник АМПУ приділив програмі оновлення флоту - значна його частина є технічно й фізично застарілою, що ускладнює експлуатацію та обслуговування, особливо в умовах війни.
"Наш технічний флот критично зношений - понад 65% суден були виготовлені ще до 1990 року у радянському союзі. Йдеться не лише про застаріле обладнання, а про обмеженість у його обслуговуванні, особливо в умовах війни. Тому оновлення флоту - це питання функціональності та майбутньої спроможності портової системи", - наголосив Семирга.