28 травня в Одесі відбувся круглий стіл, присвячений питанням сприяння розвитку конкурентного середовища в морських портах. Віцепрем’єр-міністр з відновлення України - міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба зазначив, що в умовах повномасштабної війни саме розвиток логістики, модернізація портів і стабільна робота залізниці є критично важливими для української економіки.

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Мінрозвитку.

"Розвиток конкурентного середовища - пріоритет державної політики у секторі портової інфраструктури. У цьому контексті важливо мати майданчик для діалогу з бізнесом. Таку функцію буде виконувати Координаційна рада з питань розвитку конкурентного середовища в морських портах", - додав він. 

Він також наголосив на важливості скоординованої взаємодії між портовою та залізничною галузями, адже саме цей зв’язок забезпечує ефективну логістику і є основою стійкої транспортної системи країни.

У заході також взяли участь заступники міністра розвитку громад та територій Андрій Кашуба та Олексій Балеста, голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський, голова ДП "АМПУ" Олександр Семирга, а також понад 60 представників українського бізнесу та галузевих компаній.

Окрему увагу під час круглого столу приділили роботі новоствореної Координаційної ради з питань розвитку конкурентного середовища в морських портах, яку очолює Андрій Кашуба.

"Ми повинні зробити все можливе, щоб економіка України не занепала, а стратегічна інфраструктура, така як порти та залізниця, продовжували безперебійно функціонувати та розвиватися. Саме для цього при Міністерстві створено Координаційну раду. Це постійно діючий майданчик для діалогу між державою, бізнесом і галузевими партнерами", - зазначив заступник міністра.

Він закликав бізнес долучатися до чотирьох робочих груп Координаційної ради, які вже напрацьовують рішення щодо розвитку інфраструктури, інвестицій, земельних питань та прикордонної логістики.

Окремий блок дискусії був присвячений питанню взаємодії морських портів та залізниці. Балеста наголосив, що держава прагне зберегти баланс у логістиці та уникнути штучної конкуренції між портами, розташованими в одному регіоні.

Голова правління АТ УЗ Олександр Перцовський у своєму виступі представив низку технічних рішень і підходів, які дозволяють збалансувати інтереси портів і залізниці. 

Серед інших тем обговорення - цифровізація портової логістики. Голова ДП "АМПУ" презентував систему DocPort, яка забезпечить безпаперову взаємодію між усіма учасниками портової інфраструктури, включаючи державні та правоохоронні органи, портових операторів і логістичних партнерів.

Читайте також Координаційна рада з невизначеними координатами. Чому портовий бізнес "не надихнувся" новою державною структурою