У Великій Британії розпочався масштабний процес повернення залізничних компаній під контроль держави. Першим оператором, активи якого перейшли в держвласність в рамках нового закону, стала South Western Railway, пише ЦТС.

Передача ознаменувала початок реалізації Закону про пасажирські залізничні перевезення, який ухвалили у листопаді 2024 року.

South Western Railway стала першим із 14 залізничних операторів, які поетапно перейдуть під контроль держави по мірі закінчення терміну їхніх контрактів.

До 2027 року всі основні пасажирські маршрути Британії мають увійти до єдиної структури Great British Railways (GBR) - державного оператора, який об'єднає управління залізничною інфраструктурою та перевезеннями.

За словами міністра транспорту країни Хайді Александер, націоналізація створює нову модель управління: "Одна команда, одна залізниця, яка забезпечує вищі стандарти обслуговування пасажирів".

Законопроект про створення GBR планується внести до парламенту пізніше цього року.

У короткостроковій перспективі пасажири не відчують помітних змін: структура управління та персонал залишаються незмінними.

Однак, як зазначають аналітики, повернення до державного управління здатне забезпечити більшу стабільність у галузі та підвищити відповідальність за вирішення проблем з пунктуальністю та якістю сервісу.

Націоналізація залізниць Британії розпочалася в середині XX століття, але у 1990-х була замінена системою приватних франшиз.

Нова хвиля державного управління відображає зміну транспортної політики та пріоритетів у сфері громадського транспорту.