Король Великої Британії Карл III оприлюднив програму нового британського уряду лейбористів, яка передбачає націоналізацію під брендом Great British Railways активів усіх приватних пасажирських операторів після закінчення терміну дії контрактів із ними.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

До цих операторів входять: Avanti West Coast, c2c, Chiltern Railways, CrossCountry, East Midlands Railway, Gatwick Express, Grand Central, Great Northern, GWR, Greater Anglia, London Northwestern Railway, London Overground, Merseyrail, South Western Railway Stansted Express, Thameslink та West Midlands Railway.

Термін дії більшості контрактів на виконання пасажирських перевезень із цими компаніями закінчується до кінця 2025 р., за іншими уряд може скористатися правом достроково припинити їхню дію.

Такі компанії, як LNER, Northern, Transport for Wales, Southeastern, Scotrail, Caledonian Sleeper та Transpennine Express, вже контролюються державою.

Водночас допускається, що приватними залишаться пасажирські компанії, які працюють на умовах відкритого доступу до інфраструктури, – Grand Central, Heathrow Express, Hull Trains та Lumo, а також оператори вантажних перевезень.

Лейбористи розраховують, що за рахунок націоналізації буде досягнуто економії коштів, що виплачуються операторам за контрактами з державою. Переклад такі контракти стався під час пандемії, коли обсяг перевезень різко знизився.