Узгоджені нещодавно заходи Міжнародної морської організації (IMO) можуть призвести до 82% зростання витрат на бункерування суден до 2035 року. Такий прогноз робить, виходячи з аналізу ринку, консалтингова компанія Maritime Strategies International (MSI), пише ЦТС.

За оцінкою MSI, ці заходи призведуть до збільшення штрафів у розмірі до 100 млрд доларів для суден, що працюють на звичайному паливі.

Використовуючи нещодавно запущену аналітичну платформу SEASCAPE, експерти ринку спрогнозували обсяг споживання палива в період з 2024 по 2035 рік для більш ніж 30 тис. суден, що працюють на звичайному паливі. MSI застосувала прогнозовані ціни на бункерування наряду з очікуваними штрафами за рамковою програмою ІМО за нульовим рівнем викидів із суден (Net Zero).

На думку MSI, "за такого підходу штрафи ІМВ будуть еквівалентні 82% надбавці понад витрати на бункерування флоту до 2035 року, а це майже 100 млрд доларів".

MSI зазначає, що ті ж цифри вказують на велику можливість для альтернативного палива з низьким вмістом вуглецю на бункерному ринку.

"Це також наголошує на можливості для ринку бункерного палива для судноплавства - щорічного джерела фінансування, спрямованого на біопаливо та низьковуглецеві альтернативи, обсяг якого може зрости протягом наступного десятиліття до 100 млрд доларів на рік".

Це узгоджується з розрахунками платформи SEASCAPE, що надає детальну інформацію про продуктивність судна, викиди та ринкову вартість. Платформа дає оцінку поведінки судна в районах, де недоступні сигнали AIS.

За словами директора MSI Уїла Фрея, консалтингова компанія займалася розробкою SEASCAPE два роки, що зумовлено попитом клієнтів на вдосконалене моделювання поведінки флоту, що позначається на доходах та вартості.