Технологічний стартап із Молдови представив локомотивний навігатор власної розробки. Компанія-розробник позиціонує пристрій як аналог шведської "ETCS-Low cost" (ERTMS Regional) і альтернативу необхідності встановлення дорогого підлогового обладнання на рухомому складі і баліз на рейках, пише ЦТС.

За словами розробників, крім GPS-навігації та електронної карти, пристрій забезпечений двома відеокамерами та лідарами, а також переносним блоком контролю цілісності состава.

Переносний блок, у свою чергу, теж має лідар і камеру, що забезпечує машиністу огляд і вимірювання дистанцій з кінцевого вагона при маневрових роботах.

Також навігатор здатний приймати відео з переїзних світлофорів, розроблених цим же стартапом - таким чином машиніст зможе оцінити ситуацію на переїзді задовго до дистанції прямої видимості.

"Переїзний світлофор також має лідар і здатний самостійно розпізнавати перешкоди на переїзді і посилати як поїзному диспетчеру, так і на локомотивний навігатор аварійне попередження про перешкоду. Навігатори не лише обмінюються інформацією з поїзним диспетчером, а й забезпечують зв'язок один з одним по резервному каналу зв'язку в радіусі до 10 км", - пояснюють в компанії Narwe, яка є автором розробки. 

Згадана шведська система ERTMS Regional - це спрощений та недорогий варіант Європейської системи управління залізничним рухом, що підходить для керування поїздами на лініях з низьким обсягом руху. Вона призначена для зменшення кількості необхідного обладнання на рухомому складі та обладнання на лінії.