"Укрзалізниця" поповнила свій рухомий склад шістьма новими плацкартними вагонами на 58 місць кожен. Побудовані Крюківським вагонобудівним заводом, ці вагони - перші в історії незалежної України, закуплені саме у плацкартній модифікації.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Мінрозвитку.
Закупівлю здійснено в межах державної програми оновлення рухомого складу завдяки підтримці уряду, Міністерства розвитку громад та територій України та Міністерства фінансів України.
"Укрзалізниця" отримала перші новозбудовані плацкартні вагони. Це найбільш доступний і місткий тип, критично важливий для соціально значущих маршрутів. Ці вагони сучасні, зручні, з продуманими деталями для комфортних поїздок навіть на далекі відстані. Вже з вихідних вони курсуватимуть у складі двогрупного поїзда №22/21-104/103 Львів - Харків, Краматорськ. Це перша закупівля плацкартних вагонів за часів незалежної України, і вона повністю профінансована з державного бюджету", - зазначив заступник міністра розвитку громад та територій Олексій Балеста.
Нові вагони зберігають знайому конфігурацію місць, але отримали низку важливих оновлень, спрямованих на підвищення зручності, безпеки та інклюзивності.
Серед нововведень: полички з м’якими боковими спинками для комфортнішого сну; ергономічна конструкція східців для зручного підйому на верхні полиці; міні-перегородки між місцями та проходом для більшої приватності; спеціальні ніші під нижніми полицями для зберігання негабаритної поклажі - військових рюкзаків або туристичних валіз; розкладні індивідуальні столики та місця для сидіння на верхніх полицях; нова оббивка салону та регульоване освітлення; контрастне маркування ручок і поручнів, шрифт Брайля на рекомендованій висоті, дублювання номерів місць об’ємним друком для людей з порушеннями зору; розетки з розʼємами USB і Type-C, індивідуальні світильники з трьома режимами освітлення; нові вагони стандартно оснащені кондиціонерами, сповивальними столиками і мають манежі для найменших пасажирів.
Нагадаємо, ЦТС писав, що в березні 2025 року ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" провів весняні випробування чергових готових пасажирських вагонів, створених для "Укрзалізниці". Випробування традиційно проходили на маршруті Кременчук-Полтава.
На підприємстві тоді зазначили, що КВБЗ має досвід складання і поставки плацкартних вагонів у минулі роки для замовників із Казахстану, Таджикистану тощо. Проте для "Укрзалізниці" плацкартні вагони не поставлялись.
"Цей вагон зразка 2025 року принципово новий. Залишено лише кузов моделі 61-779. Що стосується ходових частин, гальмівного обладнання, систем життєзабезпечення, безпеки, внутрішнього інтер’єру - це нові розробки. Разом зі спеціалістами УЗ проведено велику роботу. Було виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів", - підкреслили на заводі.