Вантажообіг порту Роттердам в Нідерландах у січні-березні 2025 року склав 103,7 млн тонн, що на 5,8% менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року.
Як пише ЦТС, про це повідоммлм адміністрації порту (PRA).
Таке зниження пояснюється зменшенням обсягу перевалки нафти, нафтопродуктів, залізняку та вугілля. При цьому за звітний період збільшились обсяги сільськогосподарських вантажів та контейнерів. Зазначається, що на показники роботи порту поки не вплинули введені США імпортні мита на товари, що експортуються з Європи.
У сегменті наливних вантажів спостерігалося зниження на 8,8% - до 48 млн тонн. Падіння було спричинене скороченням обсягів перевалки нафти, нафтопродуктів та інших наливних вантажів. Зменшення маржі переробки у північно-західній Європі призвело до падіння попиту на необроблену нафту з боку місцевих НПЗ. З цієї причини постачання нафти скоротилися на 1,1 млн, до 24,7 млн тонн. Попит на мінеральні нафтопродукти також знизився у січні-березні на 20,1%. Маржа на дизельне паливо та гас була вищою в Азії, що означало, що сировини було більше експортовано до Азії з країн Близького Сходу та Індії, а не з Європи.
За даними, наданими у звіті адміністрації порту, обсяг перевалки сухих насипних та навалочних вантажів за перші три місяці року знизився на 8,6%. Основною причиною зниження є падіння на 28,1% обсягів залізної руди та брухту. У першому кварталі було перевалено на 2 млн тонн менше залізної руди через зниження попиту на сировину для виробництва сталі з боку сталеливарної промисловості. Обсяги перевалки вугілля знизилися на 17,3% - до 4,5 млн тонн, що відповідає показникам останніх кількох кварталів через частку вугілля, що постійно знижується, у виробництві електроенергії. Обробка сільськогосподарських вантажів збільшилася на 22,7%, що зумовлено введенням в експлуатацію нового терміналу для сухих вантажів у Роттердамі.
Контейнерооборот за перші три місяці збільшився на 2,2% - до 3,3 млн TEU. У тоннах обробка контейнерів зменшилась на 1,1%. Ця різниця спричинена зниженням експортних завантажених контейнерів на 8,1%. Експортні контейнери важчі, тому середня вага на контейнер нижче. Скорочення кількості експортних контейнерів є результатом ослаблення європейського ринку та зменшення кількості контейнерів, що були перевалені у порту Роттердам. Погіршення погодних умов у січні та збої в роботі терміналу HPD2 призвели до скорочення суднозаходів на контейнерні термінали, затримок суден та зниження продуктивності у першому кварталі. Ситуація покращилася з підвищенням продуктивності: у березні вона виявилася вищою, ніж у січні та лютому.
У першому кварталі обсяги перевезень морських вантажів на трансатлантичному маршруті впали на 23,1%, оскільки два сервіси були перенаправлені в інші порти через обмежену пропускну спроможність терміналів у Роттердамі. У січні-березні на 8,4% збільшились обсяги вантажів з Азії завдяки зростанню імпорту споживчих товарів.
Перевалка генеральних вантажів зросла до 7,8 млн тонн (+0,6%). При цьому обробка Ro-Ro вантажів скоротилася на 1,8%, склавши 6,2 млн. тонн. На обсягах Ro-Ro вантажів позначається конкуренція з боку автомобільного транспорту через низькі ставки та слабке економічне зростання у Великій Британії. Перевалка інших тарно-штучних вантажів зросла на 11,2% - до 1,6 млн тонн. На зростанні частково далися взнаки обсяги обробки трубчастих паль, що доставляють для проекту Porthos.