Плавуча установка FSRU (Floating Storage Regasification Unit), що будується в Гданській затоці, може стати важливою не лише для забезпечення поставок газу до Польщі. Серед інших європейських країн, зацікавлена у будівництві цього терміналу й Україна. Таку думку висловив колишній перший заступник міністра економічного розвитку, торгівлі та сільського господарства України Павло Кухта.

"ДТЕК, найбільший приватний інвестор в енергетичну галузь країни, має шукати спосіб збільшити імпорт зрідженого природного газу зі США до Європи, в тому числі в Україну", - передає слова Кухти ЦТС, посилаючись на Gospodarka morska. Поставки сировини морем - хороша транспортна інфраструктура, каже він. А також звертає увагу на відносно невелику, з огляду на інші альтернативи, відстань від Гданська до польсько-українського кордону.

Поставки ЗПГ зі США до України важливі, оскільки ДТЕК веде інтенсивні переговори з американськими компаніями, відповідальними за виробництво та постачання газу. За словами Кухти, український концерн має хороші настрої і сподівається, що до кінця травня вдасться підписати угоду про постачання сировини. А це, зі свого боку, може надати нові можливості для співпраці з Польщею. У тому числі, не тільки через залучення терміналу FSRU, але включаючи й увесь ланцюг поставок із застосуванням і вантажного, і залізничного транспорту.

Можливості, які відкриває Польща, випливають з минулорічного досвіду ДТЕК. Торік українська влада вже виконувала угоду з американським суб'єктом LNG Venture Global, який використовував газовий порт у Греції, відкритий біля порту Александрополіс. Але відстань з Греції до України значно більша. Тож доставка з Польщі може виявитися ефективнішою.

Термінал FSRU буде розташований на відстані майже 3 км від берега моря, в безпосередній близькості від контейнерного терміналу Baltic Hub і порту Гданська. Він пристосований для технологічного зберігання газу ЗПГ, отриманого з метанів, а також для зміни його стану з рідкого на газоподібний. За постачання судна відповідає японська компанія Mitsui O.S.K. Лінії (MOL), а підрядником будівництва є південнокорейська HD Hyundai Heavy Industries, розташована в Ульсані. Поставка має відбутися до 2027 року.

Для наземної частини інвестицій вже підписані всі контракти. А 17 березня відбулося офіційне підписання контракту на будівництво захисного хвилерізу для терміналу. Інвестором проекту є Морське управління в Гдині, а підрядником є компанія NDI SA. Цю інвестицію називають ключовою для енергетичної безпеки Польщі та розвитку портової інфраструктури в регіоні.

Раніше повідомлялось про те, що, з огляду на можливості приймати найбільші трансокеанські контейнеровози та на зростаючу перевантажувальну здатність, порт Baltic Hub, роташований у Гданську, стає одним з найбільших контейнерних терміналів на Балтиці.