Відповідно до правил державної допомоги, прийнятої в ЄС, Європейська комісія схвалила план фінансової підтримки Німеччини у розмірі 4,06 млрд євро для забезпечення експлуатації чотирьох плавучих систем зберігання, переробки та відвантаження скрапленого природного газу (FSRU) для імпорту компанією Deutsche Energy Terminal (DET) скрапленого природного газу, пише ЦТС.

Очікується, що це сприятиме досягненню цілей плану диверсифікації постачання енергоресурсів (REPowerEU) та запобіганню збоїв на енергетичному ринку на тлі відмови від постачання до Німеччини російського трубопровідного газу.

У грудні 2022 року Німеччина взяла в тайм-чартер чотири судна FSRU і створила державну компанію DET для управління плавучими терміналами, розташованими в Брунсбюттелі, Вільгельмсхафені та Штаді.

Два FSRU вже введені в експлуатацію, але вони є тимчасовим рішенням доти, доки у Німеччині не буде завершено будівництво постійних берегових ЗПГ-терміналів для забезпечення довгострокових поставок.

Зазначається, що допомога у вигляді прямого гранту покриває збитки DET від експлуатації FSRU протягом терміну їхнього фрахту. Оскільки вони були зафрахтовані на піку енергетичної кризи, коли попит та витрати були дуже високими, а обмежений термін їхньої експлуатації не дозволяє повністю відшкодувати витрати, ці термінали спочатку мали працювати зі збитком.

Обсяг коштів, виділених на період з 2023 по 2033 рік, може бути збільшений з 4,06 млрд євро до 4,96 млрд євро у разі більших збитків, ніж очікувалося.

Німеччина зобов'язалася припинити експлуатацію терміналів Брунсбюттель і Штаде, щойно запланований береговий термінал з прийому ЗПГ у цих пунктах буде введено в дію.

Після того, як берегові ЗПГ-термінали будуть введені в експлуатацію, судна FSRU будуть здаватися в суборенду за ринковими ставками, дотримуючись світових запитів, до закінчення терміну дії договорів тайм-чартеру. Надалі потужності терміналів продаватимуться на аукціоні.