Російська сира нафта застрягла в морі через введені в січні американські санкції, тоді як Індія та деякі порти Китаю відмовляються приймати вантажі на підсанкційних танкерах. На танкерах накопичилася сировина загальною вартістю близько 1,3 млрд доларів, пише Bloomberg.
Про це пише ЦТС з посиланням на Ліга Бізнес.
Як повідомляється, близько 7,7 млн барелів сирої нафти з сахалінських проєктів і 12 млн барелів із Арктики утримувались на танкерах більше двох тижнів, причому деякі танкери простоювали тижнями, не маючи можливості розвантажитися.
Обсяг російської сирої нафти, що застрягла в морі, зростає, оскільки санкції США продовжують негативно впливати на торгівлю нафтою в країні.
Так, Індія повністю припинила приймати нафту, що вивозиться з Арктики і з проєктів "Сахалін 1 і 2", тому що всі човникові танкери, що використовуються там, потрапили під санкції. Також Індія не бере російську нафту, якщо хоч на якійсь ділянці транспортування вона перебувала на підсанкційних судах.
Частково прийом нафти через санкції припинили і китайські НПЗ.
При цьому вивезення сировини з усіх російських портів за тиждень до 2 березня навіть зросло на 20% порівняно з попереднім тижнем (коли він упав на 18%), збільшившись на 580 тис. барелів - до 3,53 млн. Менш волатильний чотиритижневий показник піднявся до 3,09 млн барелів.
Але при цьому близько 7,7 млн барелів з двох сахалінських проєктів знаходяться на танкерах, що дрейфують у морі вже більше двох тижнів, тоді як до останніх санкцій вони зазвичай доставляли нафту на НПЗ приблизно за тиждень.
Ще 12 млн барелів із Арктики вже місяць чи більше перебувають у морі - набагато довше, ніж спочатку планувалося.
Загальний обсяг нафти на таких танкерах, які фактично перетворилися на плавучі сховища, відповідає майже шести з половиною дням сукупного російського морського експорту. Тобто росія не змогла заробити на доставці нафти покупцям майже 1,35 млрд доларів - саме такою є вартість вивезеної за тиждень нафти.