Президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко, коментуючи ініціативу "Укрзалізниці" підвищити тариф на вантажі на 37% заявив, шо компанія користується своїм монопольним становищем і підвищує тарифи на вантажні перевезення, що призводить до значних втрат аграріїв.
Як пише ЦТС з посиланням на УНІАН, на думку експерта, єдиним виходом у цій ситуації є реформа компанії, та поява конкуренції.
"Асоціація категорично проти підвищення вантажних тарифів. Чому у нас немає приватної тяги, чому немає конкуренції, чому монополія в державі? Для чого дали робити приватні вагони, якщо не можна поставити приватний буксир або локомотив? "Укрзалізниця" не може пояснити. Кажуть, що це буде небезпечно. Але чому в Європі немає цієї проблеми, чому там приватні локомотиви і немає питань? Держава має у власності тільки магістральні лінії. А під’їзні колії, вагони і пасажирські, і товарні, локомотиви - приватні. Конкуренція! Сотні компаній конкурують між собою. Чому в Україні один монополіст?", - підкреслив Козаченко.
Він висловив переконання, що тільки реформою можна вирішити питання тарифоутворення на залізниці. Як приклад, він навів ЄС, де функціонують 319 приватних компаній-перевізників. Це створює жорстку конкуренцію, яка значно впливає на вартість послуг.
"Тоді У ЄС з’являється реальна ринкова вартість, а не монопольна, і тоді краще вони себе набагато в Європі почувають, між ми себе в Україні. Чому у нас цього немає? 319 перевізників в Європі - це на всі країни в Європі, в Європейському Союзі, якщо брати 27 країн, і тільки в двох країнах є державні компанії, які перевозять продукцію залізницею. Але в цих же країнах є і приватні. Решта 25 країн не мають жодної державної залізничної компанії, яка перевозить і пасажирів, і товари різні. В Україні монополія. Тому це є проблема", - резюмував президент Української аграрної конфедерації.
Нагадаємо, ЦТС писав, що за розрахунками аграріїв, якщо тариф на вантажні перевезення "Укрзалізниці" буде підвищено, то вартість транспортування зерна зросте на 30-40%. Це вплине на кінцеву вартість української продукції АПК. Тож, АТ УЗ і профільному міністерству наразі варто було б утриматися від чергового підвищення, заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.
"Ми зверталися до "Укрзалізниці", вони нас відправляють на міністерство. Рішення ще не ухвалено, всі чекають від міністерства. Але нам здається, що вже було кілька підвищень. І цього цілком достатньо, щоби не піднімати додатково ціну на зерно. Ми не підтримуємо", - наголосив Горбачьов.
Він зазначав, що до розгляду ситуації варто залучити Антимонопольний комітет.