Відповідно до фінансового звіту АТ "Укрзалізниця" за 9 місяців 2024 року інші операційні витрати підприємства зросли в 2,5 рази, порівняно з показниками аналогічного періоду 2023 року.

За даними УЗ, це сталося за рахунок курсової різниці від переоцінки кредитних зобов’язань в іноземній валюті у зв’язку зі змінами в динаміці курсу гривні, повідомляє ЦТС із посиланням на RAIL.insider.

Зазначається, що протягом 9 місяців 2023 року курс долара США не змінювався та складав 36,56 грн/дол. А за 9 місяців він 2024 року збільшився на 3,16 грн/дол і склав 38-41 грн за долар.

Курс євро за 9 місяців 2023 року зменшився на 0,4 грн/євро (38,95 грн/євро / 38,55 грн/євро), а за 9 місяців 2024 року збільшився на 3,95 грн/євро (42,00 грн/євро / 45,95 грн/євро).

"Таким чином, втрати від курсових різниць за 9 місяців 2024 року склали 4 091 млн грн, при цьому у відповідному періоді попереднього року зазначені витрати не понесено", - йдеться у роз’ясненні УЗ. Інші операційні витрати без врахування втрат від курсових  різниць склали трохи більше 2,5 млрд грн, кажуть в УЗ, що на 58 млн грн або на 2,2% менше звіту аналогічного періоду попереднього року.

Зазначається також, що згідно з затвердженим Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку до інших операційних витрат серед іншого включаються: сума безнадійної дебіторської заборгованості та відрахування до резерву сумнівних боргів та втрати від операційної курсової різниці (тобто від зміни курсу валюти за операціями, активами і зобов’язаннями, що пов’язані з операційною діяльністю підприємства).

Як повідомлялося раніше, "Укрзалізниця", згідно зі звітом про фінансові результати за 9 місяців 2024 року, збільшила інші операційні витрати з 2 585 399 тис грн до 6 619 456 тис грн, порівняно з 2023 роком.

"Навіть із такими витратами "Укрзалізниця" лишається прибутковою. Причому прибутки - мільярдні. Секрет - у рекордному підвищенні тарифів пару років тому. Для вантажів - на 70%. Під кінець року компанія планує збільшення тарифів ще на +40%", - так тоді прокоментував ситуацію народний депутат Олексій Гончаренко.

Якщо порівняти останній великий звітний період - 9 місяців 2024 року і такий само період 2023 року, то ми побачимо досить суттєве зростання перевезень, зауважив зі свого боку генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак. "А отже, в "Укрзалізниці" досить суттєво збільшилися й доходи, - каже він. - Складається враження, менеджмент цієї компанії вирішив, що це своєрідний сигнал для роздування витрат. Бо витрати почали стрімко збільшуватися. Причому, дуже схоже на те, що ці витрати збільшуються штучно - для того, щоби мати можливість потім показувати уряду та бізнесу України, як важко живеться УЗ, і що єдиний шлях це вирішити - збільшити залізничні тарифи".