Майже 20 000 тонн аміачної селітри нарешті прибули до Африки. Із самого початку вантаж, який охрестили "російською бомбою", призначався для Бразилії, пише ЦТС із посиланням на Maritime-Executive.
Цей вантаж фігурував у численних повідомленнях ЗМІ та викликав занепокоєння, оскільки у сім разів перевищував обсяг добрив, що вибухнули у 2020 році й зруйнували частину Бейрута (Ліван).
Через подібну загрозу вантажному судну Ruby під прапором Мальти неодноразово відмовляли у можливості зайти до того чи іншого порту.
Відповідно до даних системи АІС, вантажне судно Zimrida під прапором Барбадосу дедвейтом 37 296 тонн кинуло якір у Абіджані, Кот-д'Івуар ще 30 грудня. Більшість вантажу, що знаходився в біг-бегах, було перевантажено з Ruby на це судно, що замінило його в порту Грейт-Ярмут у Великій Британії.
Першим містом, де почалася паніка через Ruby (дедвейт - 37 000 тонн) було Тромсе, Норвегія. Там Ruby дозволили пришвартуватися після того, як він зазнав пошкоджень під час шторму після виходу з російського порту. Були пошкоджені корпус, гвинт і кермо.
На початку вересня норвезька влада, дізнавшись про вантаж, наказала перемістити судно у віддалене морське місце. Саме це й привернуло увагу ЗМІ. Мальта, як держава прапора судна, і DNV, як класове товариство судна, визначили, що Ruby, незважаючи на пошкодження, залишається придатним до плавання, однак потребує негайного ремонту.
Ремонт планувалося зробити у Литві, але місцева влада заявила, що дозволить судну зайти до порту тільки без вантажу. Швеція і Данія також наклали обмеження на рух судна в Балтійському морі, через що Ruby був змушений поставити його на якірну стоянку біля берегів Британії.
Наприкінці жовтня Грейт-Ярмут нарешті прийняв Ruby, щоб вантаж можна було перевантажити на інше судно. Навіть тоді це викликало суперечки, і місцева влада розглядала можливість евакуації міста, коли було виявлено, що частина вантажу була забруднена.
Аміачна селітра залишається стабільною, якщо вона упакована і зберігається належним чином. Але небезпека зростає, коли вона стає забрудненою. Водночас, були повідомлення, що паливо судна витекло, забруднивши приблизно 300 тонн селітри. Ruby вийшов у Північне море і скинув забруднене добриво за борт, що викликало нові суперечки і скарги з боку екологів.