У 2024 році частка Південної Кореї на ринку суднобудування становитиме менше 20%, повідомляє Maritime Executive з посиланням на прогноз Clarksons Research, пише ЦТС.

Це найнижчий рівень із 2016 року.

Втрата частини ринку відбувається на тлі конкуренції з Китаєм, який швидкими темпами нарощує свої суднобудівні потужності та розширює присутність у сегментах суднобудування з вищою вартістю.

2018 року корейські суднобудівники на ринку домінували. Тоді, після глобального спаду, їхня частка становила рекордні 44%, у той час як багато китайських верфі збанкрутували і суднобудівна галузь консолідувалась у державні корпорації China State Shipbuilding Corporation та China Shipbuilding Industry Corporation.

Ще недавно корейське суднобудування утримувало частку в 30%, а раніше взагалі випереджало китайське. Зараз воно зазнає спаду. За частки 20% це буде найнижчий рівень з 2016 року. Зараз Південна Корея має 18% глобального портфеля замовлень, тоді як у Китаю 69%. Під час кризи у 2016 році частка Кореї у глобальному портфелі замовлень частка відповідала 15,5%.

За даними Clarksons, на корейських верфях законтрактовано будівництво суден сумарною валовою місткістю трохи більше 1 млн CGT (компенсованих валових тонн), тоді як на китайських - 4,2 млн CGT. І це найбільший розрив великий в історичному плані, незважаючи на те, що цей рік був багатим на замовлення.

Наприкінці листопада корейська верф HD Hyundai заявила, що виконала понад 152% від свого річного цільового показника у розмірі 13,5 млрд доларів. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (входить до HD Hyundai) отримала замовлення на будівництво в цілому 181 судна вартістю понад 20,5 млрд доларів.

Більшість замовлень припадає на газовози, друге місце в портфелі замовлень займають контейнеровози, також замовлено кілька танкерів.

Південна Корея зосередилася на будівництві суден із високою вартістю і вже пішла із сектора балкерів та інших типів суден. Стратегія корейських суднобудівників, яку підтримує уряд, полягає у вибірковому наборі замовлень і на розвитку судноплавства наступного покоління. Галузь інвестує у судна, які працюють на альтернативному паливі. Вона також активно просуває автономне судноплавство.

У свою чергу Китай продовжує розширювати свої суднобудівні потужності. Декілька верфей, закритих десять або більше років тому, оголосили про відновлення роботи і вже законтрактували перші замовлення. Також Китай увійшов до привабливого сектору будівництва СПГ-танкерів, отримавши, зокрема, великі замовлення, пов'язані з розширенням флоту QatarEnergy.

Експерти вказують на необхідність підтримки Південною Кореєю своїх середніх та малих верфей та можливостей для партнерства. Hanwha Ocean зміцнює зв'язки зі США і вже отримала свої перші контракти на користь ВМС США. Крім того, компанія має намір придбати американську верф Philly Shipyard і чекає на остаточне схвалення від регулятора США.