Державна авіаційна служба України розпочала роботу над оновленням документа ДС-10, який визначає порядок експлуатації повітряних суден радянського походження на території України. Зокрема, мова йде про гелікоптери Мі-8МТВ. Це необхідно, аби виправити відхилення від міжнародних стандартів ICAO та забезпечити участь українських авіакомпаній у миротворчих місіях ООН.
Як пояснили в Державіаслужбі, необхідність актуалізації ДС-10 зумовлена тим, що окремі рішення, ухвалені попереднім керівництвом ДАС, призвели до відхилення від національних процедур супроводу та сертифікації вертольотів типу Мі-8МТВ. А також - до застосування обмежених сертифікатів льотної придатності передбачених процедурою SAS, введеною для повітряних суден, залучених до міжнародних місій.
SAS (specific airworthiness specifications) - інструмент, який у міжнародній практиці застосовують до повітряних суден, що більше не мають повноцінного супроводу (такі, що працюють до повного зносу або протягом чітко визначеного перехідного періоду до припинення експлуатації), але тимчасово допускаються до обмеженої експлуатації за спеціальними вимогами безпеки.
Цей інструмент також не відповідає вимогам ICAO, є неприйнятним для операцій у місіях ООН, шкодить діяльності українських виробників, розробників, ремонтних організацій експлуатантів, створює правову сіру зону щодо льотної придатності повітряних суден, ставить під загрозу цілу галузь, контракти, робочі місця та несе репутаційні загрози для держави.
"З метою відновлення довіри партнерів, забезпечення безперервності роботи українських авіаційних операторів та гарантування відповідності українських сертифікатів вимогам ІCАО і міжнародної авіаційної практики, Державна авіаційна служба України ініціювала:
Офіційне відновлення та актуалізацію логіки ДС-10, включно з визначенням чітких процедур супроводу та сертифікації повітряних суден радянського типу.
Перегляд практик, запроваджених з 2024 року, та усунення рішень, які не відповідають чинним міжнародним нормам авіаційної безпеки.
Підготовку нормативних змін, необхідних для синхронізації національних процедур із вимогами ІCАО", - повідомили в Державіаслужбі.
Читайте також Беремо активну участь у тендерах на гасіння пожеж у Європі, - інтерв’ю з власником авіакомпанії Xena



