За даними організаторів проекту Rail Baltica - балтійського спільного підприємства RB Rail та латвійського національного організатора Eiropas Dzelzcela linijas (EDZL) - за рахунок оптимізації витрат у Латвії можна заощадити близько 400 млн эвро, свідчить інформація EDZL, пише ЦТС.

Близько 12 млн євро планується заощадити на скороченні робіт у міжнародному аеропорту Рига. На будівництві Ризької центральної розв'язки планується зберегти близько півмільйона євро. Дослідження, проведене Egis Rail SA, DB Engineering & Consulting GMbH, Egis Batiments International та забудовником BERERIX, виявило економію в розмірі 503 тис. євро на будівництві залізничної інфраструктури 1435 мм між вулицями Прагас та  Беньяміня за рахунок її перепроектування та перегляду. 

"Важливо, незалежно від обраних моделей фінансування, знайти кошти та продовжити роботи, розпочаті на двох міжнародних станціях, щоб забезпечити спочатку заплановане функціональне з'єднання залізничної інфраструктури на ділянці Даугавкрасти (Саласпілс) - Центральний вокзал Риги - аеропорт RIX Riga з існуючою залізничною інфраструктурою. Якби роботи були зупинені, то зроблене стане непридатним для використання, а відновлення робіт значно збільшило б вартість будівництва, а також спричинило б додаткові витрати, які не знадобилися б у разі продовження робіт", - пояснив голова правління EDZL Ерікс Ділевс.

Проект латвійського Саласпілського центру інтермодальної логістики Rail Baltica скоротив обсяг необхідного насипу приблизно вдвічі, що дозволило знизити вартість будівництва з 194 млн євро до 75 млн євро. Компанії Eiropas Dzelzceļa līnijas вдалося заощадити більше півмільйона євро.

Бюджет спільного підприємства RB Rail на 2024 рік скорочено на 15%, або більш ніж на 6 млн євро, до 35,4 млн євро. Реорганізація призвела до злиття та скасування кількох посад, що дозволило скоротити витрати на персонал на 16%, або на 3,2 млн євро, а адміністративні витрати прогнозуються на рівні 7%. Частка Латвії у видатках за проектом 2025 року становитиме близько 18%.

Згідно з інвестиційними планами Естонії та Литви, бюджет 2025 року очікується на 15%-20% нижче. Усі витрати, пов'язані з компаніями, є глобальними витратами проекту та несуть спільно три країни (по 1/3 від кожної країни), які також замовляють роботи.

Промоутер проекту в Латвії також переоцінив витрати на управління проектом та адміністративні витрати, а також фонд заробітної плати та кількість працівників, які беруть участь у реалізації проекту. У 2024 році було внесено три поправки до бюджету, дотримуючись режиму жорсткої економії та перепроектуючи фінансування, необхідне до кінця року, - бюджет було скорочено на 12%.

Перегляд фонду заробітної плати та планування штатних посад призвели до скорочення на 1,32 млн євро. Адміністративний та операційний бюджет скоротили на 170 тис. євро, а бюджет на функцію управління інфраструктурою - на 226,5 тис. євро.