Вантажоперевезення Транскаспійським міжнародним транспортним маршрутом у січні-вересні 2024 року збільшилися на 70% порівняно з аналогічним періодом минулого року та досягли 3,4 млн тонн.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства транспорту Казахстану.
Контейнерні перевезення за січень-серпень 2024 року досягли 34,6 тис. TEU (зростання у 3 рази порівняно з показником роком раніше), більш ніж у 20 разів зріс транзит контейнерів із Китаю.
Такі дані були озвучені на зустрічі глави Мінтрансу республіки Марата Чарабаєва з генеральним директором APM Terminals Poti Крістіаном Редером.
"Сторони висловили готовність до подальшої співпраці, що дозволить зміцнити транспортні зв'язки між Казахстаном та APM Terminals, а також забезпечити зростання контейнерних перевезень Транскаспійським маршрутом", - зазначили в Мінтрансі країни.
Нагадаємо, на початку року стало відомо, що європейські та міжнародні фінансові інституції виділять 10 млрд євро на підтримку та інвестиції для сталого транспортного сполучення в Центральній Азії. Що має стати альтернативою російському маршруту при транспортуванні товарів між ЄС та Китаєм.
Європейські чиновники звертали увагу, що анонсовані інвестиції базуються на результатах дослідження, яке на тлі вторгнення рф в Україну було проведене в 2023 році, аби визначити потреби у розбудові транспортної інфраструктури на альтернативному маршруті - Транскаспійському. Зокрема, було проведено оцінку потреб капіталовкладень в інфраструктуру Казахстану, Киргизстану, Таджикистану, Туркменістану і Узбекистану.
Варто зазначити, що, хоча українські порти і зазначені на карті Транскаспійського маршруту у документі Єврокомісії, продовження маршруту в західному напрямку розглядається або суходолом через територію Туреччини, або через Чорне море - до портів Румунії і Болгарії.