Згідно з даними платформи Alternative Fuels Insight (AFI) DNV, у 2025 році замовлення на нові судна, які зможуть працювати на альтернативних видах палива, продовжують зростати. Це відбувається незважаючи на уповільнення в цілому на ринку судіен, що будуються, пише ЦТС.
У січні-червні 2025 року було замовлено 151 судно, здатне працювати на альтернативному паливі. За аналогічний період 2024 таких суден було 179 одиниць. Незважаючи на скорочення кількості замовлених суден, збільшився їхній загальний валовий тоннаж: 19,8 млн тонн, що на 78% більше у річному обчисленні.
Найбільша кількість замовлень спостерігається у сегменті контейнеровозів, проте помітно збільшилася кількість замовлень у сегментах балкерів, танкерів та вантажопасажирських суден (RoPax). На думку експертів DNV, такий перерозподіл ресурсів судновласниками більше не є другорядною стратегією, а основним інвестиційним рішенням.
Гендиректор DNV Maritime Кнут Ербек-Нільссен вважає, що спостерігається масштабніший зсув, що охоплює всю судноплавну галузь.
"Енергетичний перехід більше не здійснюється виключно першопрохідниками, тепер він формується другою хвилею судновласників, які інтегрують альтернативні види палива та технології у свої основні стратегії. Ми очікуємо, що вибір палива та інвестиції в енергоефективність прискоряться у міру того, як нормативна база стане більш чіткою протягом наступних 4–10 місяців", - зазначив він.
Очевидно, що основний вибір робиться на користь зрідженого газу. З нових замовлених суден у 2025 році на газомоторному паливі працюватимуть 87 нових суден загальним валовим тоннажем 14,2 млн тонн. ЗПГ переважає в сегменті контейнеровозів - 81 судно загальним тоннажем 13,6 млн GT.
Впевнену динаміку демонструє і метанол: кількість замовлених суден, які працюватимуть на цьому паливі, становила 40 одиниць (4,6 млн GT). Це контейнеровози, вантажопасажирські судна, танкери, судна, що обслуговують морські платформи, та морські автомобілевози (PCTC).
За даними платформи AFI, аміак та водень залишаються нішевими видами альтернативного палива. У першому півріччі було зареєстровано лише три замовлення на будівництво суден на аміачному паливі. Це переважно сегмент танкерів і суден для перевезення генеральних вантажів, валовим тоннажем всього 37 тис. тонн. За аналізований період було замовлено чотири судна з можливістю роботи на водні (114 тис. GT).