Через підвищення вантажних тарифів, яке ініціює "Укрзалізниця", зросте вартість будівельних матеріалів, заявив президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій.

Про це пише ЦТС з посиланням на Бізнес Цензор.

"Ми часто чуємо запити, чи будуть будівельні матеріали під час відбудови зі знижкою, чи підтримає галузь українців. Я хочу сказати: після таких "дружніх" кроків, які робить "Укрзалізниця", ніяких знижок не можна очікувати. Зараз, коли наші виробники будують оборонні споруди, часто приймається рішення доставки матеріалів автомобільним транспортом. Тому що ніхто не знає, чи вчасно подасть "Укрзалізниця" на це замовлення вагони, і що буде з тарифами", - пояснив він.

Салій також додав, що будівельна галузь вже працює зі збитками. І якщо ця ситуація продовжиться, то "Укрзалізниця" може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити.

"Ми вважаємо, що керівництво "Укрзалізниці" має повернутися до практики публічного спілкування з лідерами галузі. Ми знаємо, як живе наша галузь, на що вона здатна, і які тарифи може запропонувати. Керівництво "Укрзалізниці" повинне мати державницький підхід і берегти споживача", - наголосив президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів.

Салій підкреслив, що заяви керівництва УЗ про те, що в результаті підвищення тарифи майже не зміняться, не є правдою, і по ланцюжку вартість товарів зросте суттєво.

Він також зазначив, що генерація грошей та товарів, від перевезень яких "Укрзалізниця" може отримати гроші, скорочується. І якщо добувачі корисних копалин, основна частка яких піде на відбудову України, будуть банкрутувати та закривати свої заводи, на ринок прийдуть з високими цінами виробники з інших країн.

Нагадаємо, з 1 січня 2022 року тарифи на вантажні залізничні перевезення вантажів першого тарифного класу зросли на 9%. Це було передбачено наказом №586. До того індексація тарифів відбулася також в серпні 2021 року.  

В червні 2022 року УЗ підняла тарифи на вантажні перевезення відразу на 70%.

Представники бізнесу неодноразово заявляли, що УЗ необхідно зосередитись не на підвищенні тарифів, а на зростанні своєї вантажної бази та скороченні витрат (наприклад, операційних), що значно зросли за останній період. В об’єднанні "Укрметалургпром" в свою чергу заявляли, що підвищення тарифів на залізничні перевезення серйозно вдарить по промисловості.

Читайте також Win-win замість гри в одні ворота