Міністерство транспорту Ірландії та Департамент інфраструктури уряду Північної Ірландії представили остаточну оцінку перспектив розвитку залізничного транспорту на території острова Ірландія (All-Island Strategic Rail Review). Документ містить 32 рекомендації щодо розвитку мережі залізниць до 2050 року для того, щоб вийти на нульовий рівень забруднення атмосфери.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Про плани, пов'язані з проведенням цієї роботи, було оголошено у квітні 2021 року, після того, як британській компанії Arup доручили оцінити стан існуючої системи залізничного транспорту в Республіці Ірландія та Північній Ірландії.

У чорновому варіанті доповідь представили у липні 2023 року. В остаточній редакції документа містяться рекомендації, спрямовані на вдосконалення інфраструктури на міжміських, регіональних та місцевих маршрутах, а також щодо декарбонізації залізничного транспорту за рахунок електрифікації магістральних ліній та введення в експлуатацію поїздів із живленням від акумуляторних батарей або водневих паливних елементів на регіональних та регіональних.

Максимальну швидкість на ключових міжміських маршрутах, що пов'язують такі міста, як Дублін, Белфаст, Корк, Лімерік, Голуей, Уотерфорд та Лондондеррі, рекомендовано підвищити до 200 км/год.

Будівництво двох- і чотириколійних ділянок покликане скоротити інтервали руху поїздів далекого прямування до 1 год. На регіональних та місцевих лініях рекомендується зменшити інтервали руху пасажирських поїздів до 2 годин.

Крім того, пропонується організувати прямі сполучення між містами на Західному та Східному узбережжях Ірландії, такими як Голуей, Лімерік та Корк. Також слід відновити західний залізничний коридор (Western Rail Corridor) між Клерморрісом та Атенрі.

Рекомендовано продовжити залізницю від Портадауна до Дангеннона, Ома та Страбана у графстві Тирон у Північній Ірландії, а в Ірландії - до Леттеркенні у графстві Донегол.

У сфері вантажних перевезень слід покращити сполучення із найбільш завантаженими морськими портами, зокрема, це стосується підходу останньої милі до порту Дубліна, а також знизити плату за доступ до інфраструктури, яка є однією з найвищих у Європі.

Протяжність мережі залізниць на острові Ірландія має зрости з нинішніх 2300 до 3000 км. Реалізація запропонованих заходів дозволить до 2050 року збільшити кількість пасажирів, які щорічно користуються залізничним транспортом, майже втричі - з 65 до 180 млн осіб.

Інвестиції на виконання запропонованих рекомендацій щодо розвитку залізниць в Ірландії та Північній Ірландії оцінюються у 35-37 млрд фунтів стерлінгів.